کد خبر: ۱۲۹۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
به زودی قرار است بخش‌هایی از این مجموعه بزرگ به برگزاری تئاتر و مراسم‌های فراهنگی و هنری اختصاص پیدا کند.

محمدرئوف قادری، مدیرعامل مجموعه نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در گفت و گو با خبرنگار شهر، با اشاره به زیان‌ مالی که کرونا به مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب وارد کرد، از انجام فعالیت‌ها و اقدامات غیر نمایشگاهی و استفاده از دیگر ظرفیت‌های این نمایشگاه برای جبران ضرر و زیان‌های ناشی از کرونا خبر داد.
به گفته او؛ یکی از برنامه‌های جانبی و غیرنمایشگاهی شهرآفتاب برنامه‌ریزی برای برگزاری تئاترهای خیابانی و مراسم‌های فرهنگی در فضای روباز نمایشگاه است، چرا که شهرآفتاب بهترین موقعیت و مهم‌ترین ظرفیت را برای برگزاری مراسم‌ها در فضای غیر مسقف دارد.
قادری با بیان اینکه مذاکرات با نهادهای فرهنگی و شرکت‌های فعال در این حوزه انجام شده است، ادامه داد: زمینه‌ها برای برگزاری این مراسم‌ها فراهم و استیج‌هایی در نمایشگاه ساخته شده است که امیدواریم بعد از ایام مقدس محرم و صفر این برنامه‌ها اجرایی شود تا از طریق بتوان بخشی از زیان‌های وارده بر نمایشگاه را جبران کرد.
مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی بین‌المللی شهر آفتاب، با اعلام اینکه شرایط اقتصادی کشور و کرونا سبب شد تا ۸۰ درصد از درآمدهای شهرآفتاب کم شود، توضیح داد: به دلیل بحران کرونا از اوایل اسفند ۱۳۹۸ تاکنون همه نمایشگاه‌ها در کشور تعطیل شده و عملا هیچ نمایشگاهی در شهرآفتاب و بیشتر نمایشگاه‌های کشور برگزار نشده، چرا که ستاد ملی مقابله با کرونا اجتماع بیش از ۱۰ نفر را ممنوع کرده و اعتقاد دارند نمایشگاه محل تجمع افراد مختلفی خواهد بود و ممکن است تاثیر منفی بر شیوع بیشتر این ویروس بگذارد.
به گفته او؛ برخلاف همه تلاش‌ها و آمادگی‌های نمایشگاه برای برگزاری هم از طرف ما و هم مجریان نمایشگاه، ستاد مبارزه با کرونا اجازه برگزاری نمایشگاه‌ها را تا این لحظه نداده است. همین رخدادها سبب شده نمایشگاه شهرآفتاب و نمایشگاه‌های دیگر از محل برگزاری نمایشگاه درآمدی نداشته باشند، این در شرایطی است که هزینه‌های راهبری، نگهداشت، تعمیر، بازسازی و نوسازی کماکان ادامه دارد و این هزینه‌ها بر نمایشگاه‌ها تحمیل می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: