کد خبر: ۱۳۰۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸

سیدحسین خدنگ

روزنامه نگار

بنگاه های موفق و بزرگ دنیا امروزه تنها به سود خود نمی اندیشند و بر اساس آموزه های جدید علم مدیریت توجه به مسئولیت های اجتماعی و تلاش برای بهبود سطح رفاه جامعه جزئی لاینفک از مجموعه قوانین کسب و کار به شمار می آید. این رویکرد بنگاه های بزرگ هم میتواند در افزایش گستره مشتریان وجامعه هدف این بنگاه ها مؤثر باشد و هم سبب ایجاد چرخه رضایت و نشاط در جامعه شود. بی شک فعالیت اقتصادی در جامعه ای سالم و پویا و با مشکلات کمتر سودآورتر و پربازده تر است تا اندیشیدن تنها به سود خود آن هم در جامعه ای محروم و توسعه نیافته.
امروزه مشارکت غول های بزرگ فناوری و دنیای کسب وکار در پویشهایی نظیر گرم شدن کره زمین، کاهش آلودگی های زیست محیطی و کمک به خیریه های مختلف یکی از اهداف و سیاست های اصلی این شرکت ها به شمار می رود. مدیران این کسب وکارها می دانند بقای آنان و افزایش گستره مشتریان و به تبع آن سود بیشتر آنان درگرو جامعه سالم و شهروندان توانمند است و به همین علت تلاش می کنند همواره در ایفای نقش و مسئولیتهای اجتماعی پیشگام باشند.
خوشبختانه در ایران نیز برخی مدیران خوشفکر و خلاق در رأس شرکتها و بنگاه های بزرگ اقتصادی قرار دارند که رسالت های اجتماعی و نقش آفرینی در عرصه های فرهنگی و آموزشی و بهداشتی را به عنوان یکی از وظایف و اولویتهای اصلی سازمان متبوع خود تعریف می کنند و در ایفای این نقش های مثبت و سازنده پیشگام هستند.
نهضت مدرسه سازی در مناطق کمتر برخوردار و دور افتاده، بیمارستان سازی، نذر آب و حمایت از قشرهای محروم از جمله فعالیت های مؤثر بسیاری از بانک ها و شرکت های ریز و درشت اقتصادی است و در سال های اخیر نقشی مهم در افزایش سطح رفاه و بهبود شرایط آموزشی و فرهنگی در کشور داشته است.
یکی از جلوه های این مسئولیت پذیری را این روزها می توانیم در جریان پویش همدلی و کمک مومنانه ببینیم که با نقش آفرینی دستگاه ها و شهروندان فهیم به راه افتاده و در صدد است از مشکلات دردمندان بکاهد.
در این میان خبر اعطای تسهیلات از سوی بانک صادرات ایران به کادر درمان که در ماه های اخیر و با شیوع بیماری کووید ۱۹ به عنوان خط مقدم مبارزه با این ویروس از هیچ کوششی فروگذار نکرده اند، هم جلوه ای زیبا از همدلی و ایفای مسئولیت های اجتماعی یک بنگاه اقتصادی پیشرو است. بی شک تقدیر از کادر درمان کشور که حدود ۲۰۰ نفر از این عزیزان تاکنون در راه درمان بیماران کرونایی به شهادت رسیده اند کمترین کاری است که باید برای قدردانی از این قشر انجام شود و میتواند در کوران مشکلات این قشر مرهمی بر دردهای این عزیزان باشد.
باید اذعان داشت اختصاص دادن منابع مالی برای پرداخت تسهیلات به کادر درمان کشور در شرایط کنونی اقتصادی نشانه مسئولیت شناسی بانک صادرات ایران است و می تواند در شرایط کنونی که کادر درمان با کاستی های بسیار دست وپنجه نرم می کند امیدوارکننده و الهام بخش باشد و امیدواریم به عنوان الگویی برای دیگر بنگاه های اقتصادی مدنظر قرار بگیرد.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار