کد خبر: ۱۳۰۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
دکتر علی ابدالی مدیرعامل بانک قوامين در پیامی هفته بانکداری اسلامی را به فعالان اقتصادی و کلیه کارکنان شبکه بانکی کشور تبریک گفت.

به نام يزدان بخشاينده
تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا که در دهم شهریور سال ١٣٦٢ به حقیقت فصل جدیدی در نظام بانکداری کشور عزیزمان ایران رقم زد، برآن است تا با تمرکز بر حذف ربا و با يك رويكرد آينده نگارانه، گامی اساسی در اصلاح نظام بانکی رقم بزند و این دستاورد كليدي که به واسطه تدبير حضرت امام خميني (ره) بنيان نهاده شده است، امروزه با تمرکز روي اصول و مبانی شریعت و با تکیه بر چارچوب هاي اخلاقی میتواند نقشي مهم در پويايي نظام بانکداری کشور داشته باشد. لزوم تحقق كامل بانكداري اسلامي و نقش بالاي آن در فراهم سازي زيرساخت هاي رشد اقتصادي به حدي اهميت يافته است كه به كرات توسط مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي (مدظله العالي) و در ديدار با مسئولين اجرايي كشور مورد تأكيد قرار گرفته و معظم له از عدم توجه به آن، به عنوان آسيبي بزرگ و خطرناک براي اقتصاد كشور تعبير نمودند.
فرا رسيدن سالروز تصویب قانون بانکداری بدون ربا فرصتي است تا از تلاشها و اهتمام جهادي کارکنان خدوم شبکه بانکی و ساير متوليان نظام اقتصادی کشور كه در مسیر پیاده‌سازی الگوی بانکداری مبتنی بر آموزه های شرعي در نظام مقدس جمهوری اسلامی گام نهاده و خدماتي سترگ ترسيم داشتند، ياد نموده و تقديري شايسته بعمل آوريم. ترديدي نيست که هنوز از ظرفیت‌های فراوان بانکداری اسلامی خاصه در زمینه عقود اسلامی بهره برداري نشده و همه باید با همتي مضاعف و تلاشي بي بديل گام هاي آينده را محكم تر برداشته و نظام بانکی کشور را بر اساس آرمان‌های بلند نظام اسلامی و سیاست‌های راهبردی اقتصاد کشور پیش ببریم.
در پايان سالروز تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا و آغاز هفته بانکداری اسلامی را محضر فعالان صنعت بانکداری و همکاران گرامی تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.
و من الله التوفيق
دکتر علی ابدالی
مديرعامل بانك قوامين
دهم شهريورماه سال نود و نه

نام:
ایمیل:
* نظر: