کد خبر: ۱۳۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
مدیرکل امور مالیاتی لرستان مطرح کرد:
خرم‌آباد- مدیرکل امور مالیاتی لرستان با تاکید بر مقابله با فرار مالیاتی با الکترونیکی کردن ساز و کارهای مالیاتی، از رشد ۱۰۷ درصدی ارائه اظهارنامه مالیاتی در لرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی ملکشاهی روز سه شنبه در دیدار با سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه لرستان با تشریح سیاست‌های سازمان و به تبع آن اداره کل امور مالیاتی در الکترونیکی کردن خدمات و پرونده‌های مودیان در گام اول و هوشمندسازی آنها در گام دوم، اظهار داشت: سازمان امور مالیاتی به عنوان سازمانی مالی که همه فرایندهای ارتباطی را با تمام اصناف و افراد دارد با هدف بهبود روند انجام امور سازمانی و کاهش تشریفات زائد اداری مجموعه اقداماتی را در جهت تحقق دولت الکترونیک راه اندازی کرده و یا در دست اجرا دارد.

وی گفت: تا پیش از طرح جامع و هوشمندسازی پرونده‌های مالیاتی اطلاعات مربوط به فعالیت‌های اقتصادی یا از طریق اشخاص ثالث و ادارات دیگر و یا به طور مستقیم با تکیه بر روش‌های سنتی و بررسی اسناد حسابداری اشخاص حقیقی و حقوقی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گرفت.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان یادآور شد: این روش‌ها به دلیل پیچیدگی فرایندهای اقتصادی و عدم امکان شناسایی بسیاری از فعالان اقتصادی و طولانی بودن فرایند انتقال و پردازش اطلاعات، منجر به کاهش درآمدهای مالیاتی و فرار مالیاتی و شبهات اداری و اشتباهات انسانی می‌شد؛ اما با الکترونیک شدن سازوکارهای مالیاتی، مقابله با فرار مالیاتی، تکریم مودیان و ارائه خدمات بهتر (نبود اتلاف وقت، انرژی و هزینه‌های اضافی) اتفاق می‌افتد.

ملکشاهی تصریح کرد: امروز مودیان مالیاتی در هر ساعت از شبانه روز و به کمک رایانه شخصی می‌توانند با مراجعه به پورتال امور مالیاتی، نسبت به ثبت اطلاعات خود اقدام کنند و با نشانه گذاری ابلاغ الکترونیک در سامانه به سادگی در جریان آخرین ابلاغ‌های مالیاتی خود قرار بگیرند.

وی گفت: برونسپاری ۱۷ مورد از وظایف امور مالیاتی طی سال‌های اخیر در قالب الکترونیک، همه و همه بسترهای خدمت‌رسانی به مودیان را بیش از پیش فراهم آورده است و لرستان توانسته رتبه قابل قبولی را در این اصلاحات به خود اختصاص دهد.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان ادامه داد: تعهد به اخلاق حرفه‌ای خانواده امور مالیاتی در بستر سیاست‌های سازمان برای عموم مردم، بالاخص مودیان مالیاتی در سال‌های اخیر قابل لمس و درک بوده و کمترین خروجی آن علیرغم وجود موانعی چون کرونا و تحریم جلب اعتماد مودیان و استقبال ۱۰۷ درصدی آنها در ارائه اظهارنامه مالیاتی است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار