کد خبر: ۱۳۲۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
پیشکسوت پرسپولیس:
"وقتی این ورزش که موجب دلخوشی مردم است، را در زمانی که مشکلات زیاد شده، از آنها بگیرید، این جامعه می شود یک مُرده متحرک."

به گزارش جام نیوز، در پی قصاص نوید افکاری، به اتهام قتل عمد، برخی از کارمندان وزارت خارجه آمریکا، همچون مسیح علینژاد، کمپینی برای تحریم ورزش ایران به راه انداخته و با انتشار فیلم و مطالب مختلف به زبان انگلیسی، سعی می کنند تا فدراسیون های جهانی را مجاب کنند تا ورزش ایران را محروم کنند!

 

در گفتگویی اختصاصی با حمید درخشان، نظر پیشکسوت محبوب پرسپولیس را درباره پشت پرده این کمپین و فعالیت های چنین افرادی را جویا شدیم.

 

آقای درخشان در این رابطه به خبرنگار جام نیوز گفت:

 

«ورزش تشکیلاتی است که همه‌گیر است و همه با آن سروکار دارند؛ چه افرادی که آن را تماشا می‌کنند و چه کسانی که ورزش می‌کنند و چه کسانی که در آن پستی دارند و مدیریت می‌کنند؛ کل جامعه با ورزش درگیر است؛ در جامعه هر کسی، یک رشته ورزشی را دوست دارد و از آن لذت می برد. این درخواست [تحریم ورزش ایران] یعنی امری که در جامعه هست و مردم از آن لذت می برند را از آنها بگیرید و این قشنگ نیست.

 

فدراسیون ها و ورزشکاران تلاش می کنند تا جامعه ای شاد و سلامت داشته باشیم و بهترین کاری که می‌توانند انجام دهند این است که فشارهای روحی که متوجه جامعه به خصوص در زمینه اقتصادی است را کاهش دهند؛ به همین خاطر ممکن است در جامعه یک روز از مردم بخواهید که جنسی را نخرند یا مصرف نکنند اما اگر ورزش را از جامعه ای که با آن عجین شده، بگیرید، آن جامعه فرسوده می شود و از بین می‌رود؛ جامعه ای مُرده است و روحی در آن وجود ندارد. به نظر من یک مسئله بسیار بسیار حیاتی و مهمی است و باید به آن خیلی توجه کرد و نباید به سادگی از آن گذشت چرا که جامعه سالم در دل ورزش خوابیده و وقتی ورزش را توسعه می‌دهید، جامعه را با نشاط و پر انرژی می‌کنید. اما وقتی این ورزش که موجب دلخوشی مردم است، را در زمانی که مشکلات زیاد شده، از آنها بگیرید، این جامعه می شود یک مُرده متحرک.

 

صددرصد اقدام برای تحریم ورزش ایران، به ضرر مردم است؛ مثلا اگر خدایی نکرده بگویند که دیگر نمی توانید در تورنمنت شرکت کنید و یا  نمی توانید در جام جهانی و المپیک شرکت کنید، چه اتفاقی رخ می دهد؟ این تاثیر بسیار بدی روی جامعه خواهد گذاشت؛ شاید بلافاصله تاثیر نگذارد اما در ماه های بعد و سال های بعد اثرات منفی اش دیده می شود و به چشم می آید.

 

ما در دنیا دشمنان زیادی داریم که نشسته اند تا از کوچکترین اتفاقی که در کشور ما رخ می دهد، به نفع خودشان استفاده کنند و این را بکنند یک حربه بزرگ و بکوبند توی سرمان؛ ما دشمن زیاد داریم اما باید عملکردمان طوری باشد که به دشمن بهانه ندهیم تا آنها نتوانند برای ما مشکل درست کنند و علیه ما کمپین به راه بیاندازند.

 

مطمئن باشید این افراد در کمین نشسته اند تا با اولین و کوچکترین اتفاق، برای نظام و همه کشور کمپین راه بیندازند و تبلیغات غیرمتعارفی انجام دهند و خودشان را بزرگ نشان دهند.»

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار