کد خبر: ۱۳۲۴۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در تهران با تاکید بر اینکه استان تهران به طور اعم قرمز تلقی می‌شود گفت: تقریبا در چند هفته اخیر برای اولین بار است که تعداد بیماران جدید ما در بخش های عادی و مراقبت های ویژه به عنوان موارد جدید بستری از ۷۰۰ نفر فراتر رفته که میتواند بر ظرفیت عمومی بخش های ما تاثیر خودش را اعمال کند. به نظر می رسد که شرایط استان تهران و شهر تهران با توجه تحلیل آماری که ما داریم موج سوم در تهران شکل گرفته است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در تهران با تاکید بر اینکه استان تهران به طور اعم قرمز تلقی می‌شود گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد مبتلایان در بیمارستان های شهر تهران بستری شده‌اند بالغ بر ۷۲۰ بیمار بیمار جدید کرونایی بوده که ۱۴۷ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌ اند.

دکتر «علیرضا زالی» افزود: تقریباً معادل ۲۶دهم درصد ازمجموعه بیمارانی که در بخش سرپایی به ما مراجعه کرده‌اند نیاز به خدمات بستری داشتند.
مسئله بسیار مهمی که وجود دارد این است که به نظر می رسد بیمارانی که به بخشهای ما مراجعه میکنند تقریبا حدود یک پنجم این افراد نیاز به خدمات در بخش مراقبتهای ویژه پیدا کردند. درمقابل تنها حدود ۴۲۰ بیمار مجموعا ترخیص شده اند که کماکان میزان پذیرش جدید ما در حوزه کرونا بالاتر از مجموعه بیماران ترخیصی است که نشان دهنده اقامت طولانی تری بیمارانی است که در روزهای اخیر ما شاهد آن بودیم.

وی در ادامه اضافه کرد: همه این آمارها حاکی از این است که همانطور که قبلا گفتم تقریبا با یک سیر شتابان هم تعداد موارد بستری موارد سرپایی و متاسفانه موارد مرگ و میر در استان تهران رو به افزایش است. سهم قابل توجهی از بیماران بدحال کشوری با توجه به ماهیت ارجاعی بیمارستان های استان تهران در تهران بستری شده اند و تعدا بیمارانی که در بخش مراقبت های ویژه تهران بستری هستند معادل حجم قابل توجهی از کل بیماران است.

دکتر زالی بیان کرد: تقریبا در چند هفته اخیر برای اولین بار است که تعداد بیماران جدید ما در بخش های عادی و مراقبت های ویژه به عنوان موارد جدید بستری از ۷۰۰ نفر فراتر رفته که میتواند بر ظرفیت عمومی بخش های ما تاثیر خودش را اعمال کند. به نظر می رسد که شرایط استان تهران و شهر تهران با توجه تحلیل آماری که ما داریم و فرایند تکرارپذیر روزهای اخیر که از روز شنبه شروع شده است تا امروز که چهارشنبه است تقریبا در هر روز با افزایش بار جدید مراجعین بستری و سرپایی در استان تهران روبرو بوده ایم به نظر می رسد موج سوم در تهران شکل گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه تهران کماکان یکی از اپی سنترهای اپیدمیولوژیک مهم این بیماری در کشور است نیازمند این است که مداخلات جدی تری درسطح شهر و استان تهران اعمال شود تا ما هفته آتی با این رشد فزاینده و شتابانی که در بیماری ها و بیماریابی وجود داره با میزام مشکلات کمتری در عرصه بهداشتی و درمانی روبرو باشیم.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدرضا صمدیان
|
United Arab Emirates
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
0
0
فدای سر استاندار فدای سر همه مگر ملت مهم هستن وقتی ستاد ملی کرونا از بخش نامه لغو دورکاری خبر نداره و مخالف بازگشایی مدارسه و مدارس باز میشن مگر توقع بهتر از اینم میشه داشت فقط تاسف تاسف تاسف
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار