کد خبر: ۱۳۲۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
گروه استان‌ها- استاندار یزد با اشاره به اینکه نبود طرح‌های آینده‌نگری یکی از ضعف‌های کشور است گفت: ما در استان یزد از طرح‌های پژوهشی آینده‌نگر قوی حمایت می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدعلی طالبی صبح امروز در کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناور‌ی و نوآوری استان اظهار داشت: جهت‌گیری خوبی در طرح‌های آینده‌نگری پژوهشی وجود دارد، مورد تاکید و تایید همه است که مقداری از فضای کارهای پژوهشی که در قفسه‌ها قرار می‌گیرد و اجرا نمی‌شود فاصله بگیریم.

طالبی گفت: طرح‌های آینده‌نگری نشان دهنده این است که می‌توانیم بر موضوعات متمرکز شویم، هم بخشی از چالش‌ها را برطرف کنیم و هم در حوزه ایجاد ارزش افزود اقتصادی موثر، جهت‌گیری‌های آینده را مشخص کنیم، متاسفانه نبود طرح‌های آینده‌نگری و آینده‌پژوهی از ضعف‌های حوزه پژوهش کشور است.

وی افزود: اگر بتوانیم آینده‌پژوهی مناسبی بر اساس اولویت و نیازهای استان داشته باشیم، باید پژوهش‌ها را کاربردی کنیم، اجرای طرح نقطعه شروع کار باشد نه پایان، باید هماهنگی و تعامل مناسبی بین پژوهشگران و دستگاه‌های اجرایی مختلف برقرار شود.

استاندار یزد ادامه داد: هرگاه نگاه کاربردی به پژوهش داریم، باید آن را به عنوان سند در نظام اجرایی دنبال کنیم و در آسیب‌شناسی توسعه صنعتی استان ارتباط را بیشتر کنیم، برای رسیدن به اهداف طرح، نیازمند جهت‌گیری یکسان، هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌ها هستیم.

طالبی تصریح کرد: زمانی نظام مدیران و نظام اداری با پژوهش سروکار نداشت و حتی حالت تقابلی با یکدیگر داشتند که خوشبختانه از آن نظام فاصله گرفتیم، امیدوارم تعامل کامل و جامع توسط دستگاه‌ها برای توسعه صنعتی منطبق بر پژوهش ایجاد شود.

وی افزود: گاه چالش‌هایی وجود دارد اگر جهت‌گیری‌ها یکسان نباشد، کارها خنثی می‌شود، در نتیجه به افق و اهداف طرح بلند مدت خلل وارد می‌شود.

استاندار یزد با اشاره به اینکه طرح آسیب‌شناسی توسعه صنعتی استان یزد در افق 50 ساله، طرح جامع و بسیار خوبی است اظهار داشت: همه دستگاه‌هایی که قرار است، برنامه‌های این طرح پژوهشی را دنبال کنند، لازم است به تفاهم منطقی و تعامل کامل برسند و بدون هماهنگی، نظارت و خلاف تفاهم‌نامه عمل نکنند.

انتهای پیام/781/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار