کد خبر: ۱۳۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
گروه استان‌ها - مدیرکل امور عشایر استان ایلام، از تولید ۴۵۰ تن روغن حیوانی به ارزش ۹۰ میلیارد تومان در ایلام خبر داد.

فرشاد یاسمی در گفت‌ وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: 450 تن روغن حیوانی(دان) به ارزش 90 میلیارد تومان ‌در ایلام تولیدشده است.

مدیرکل امور عشایر استان ایلام گفت: روغن تولیدی حیوانی(دان) استان ایلام، ازجمله روغن‌های حیوانی کشور است که توسط عشایر تولید می‌شود و بانام روغن«دان» در بازار عرضه و به فروش می‌رسد.

وی با اشاره به مرغوبیت روغن حیوانی(دان) تولیدشده در استان ایلام خاطرنشان کرد: روغن حیوانی(دان) تولید ایلام از بهترین کیفیت، طعم و بوی خاص برخوردار است.

یاسمی عرضه روغن حیوانی(دان) تولیدی ایلام توسط برخی استان‌ها بانام خود را  یکی از دغدغه‌های تولیدکنندگان استان ایلام دانست و گفت: برند سازی روغن‌دان ایلامی می‌تواند موجب حفظ کیفیت و نام این محصول تولیدی عشایر استان ایلام باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که برای فرآوری و برند سازی تولیدات عشایر استان ایلام چه اقداماتی انجام‌شده است گفت: در استان ایلام توسط سازمان‌های مرتبط مجوز سه کارخانه تولید و فرآوری محصولات دامی مانند روغن و کره صادرشده است که فرجام این سه واحد تولیدی می‌تواند دربرند سازی و صادرات مؤثر باشد.

یاسمی حضور یک‌میلیون و400 هزار دام در ایلام را فرصتی برای سرمایه‌گذاری در تولید فرآوری‌های دامی دانست و گفت: استقبال از سرمایه‌گذاران در این زمینه در استان در اولویت است.

انتهای پیام/180/ی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار