کد خبر: ۱۳۲۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در قزوین:
قزوین - جانشین ستاد پیشگیری از کرونا گفت: تنها دورکاری و تعطیلی در سطح جامعه راه حل مناسبی برای پیشگیری و مهار کرونا نیست و نیاز است تصمیماتی جدی تر ومنطقی تر اتخاذ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر حبیبی ظهر پنجشنبه در کمیته نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی بیماری کرونا که در سالن جلسات باقرالعلوم برگزار شد اظهار کرد: مقابله با ویروس کرونا تنها با مدیریت میدانی و عملیاتی ممکن خواهد بود.

وی افزود: نگاه نظارتی صرف هرگز به پیشگیری و مبارزه با این ویروس منحوس منجر نخواهد شد و باید تصمیماتی میدانی و عملیاتی اتخاذ کرد.

حبیبی اضافه کرد: تنها دورکاری و تعطیلی در سطح جامعه راه حل مناسبی برای پیشگیری و مهار کرونا نیست و نیاز است تصمیماتی جدی تر ومنطقی تر اتخاذ شود.

وی ادامه داد: پس از مدافعان سلامت باید رسانه‌ها و دستگاه قضائی را پای کارترین دستگاه‌ها در مبارزه با کرونا دانست و اگر دیگر دستگاه‌ها نیز به این خوبی به وظایف خود عمل می‌کردند طبیعتاً شرایط الان متفاوت بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با تأکید بر لزوم برخورد قاطع با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را نقض می‌کنند گفت: نباید اجازه داد شرایط جامعه برای افراد عادی شود و مردم این ویروس را جدی نگیرند.

وی با اشاره به اینکه امروز بیش از ۸۰۰ مطب در قزوین فعال است، تصریح کرد: در شرایطی که بیشترین گزارش و گلایه‌ها از عدم رعایت نکات بهداشتی در مطب‌ها را داریم اما تا به این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر برخورد و پلمپ مطب‌های متخلف نداریم.

حبیبی عنوان کرد: عقب نشینی در برابر ویروس کرونا و سهل انگاری مدیریتی در حد حتی یکروز نیز اثرات زیانباری دارد و میتوند جامعه را تا ۱۴ روز با کرونا درگیر کند.

جانشین ستاد پیشگیری از کرونا بیان کرد: همه آحاد جامعه به اندازه خود در برابر این ویروس مسؤول هستند و باید برای مقابله با آن متحد شویم در غیر این صورت نباید انتظار شکست کرونا را داشته باشیم.

وی در پایان گفت: متأسفانه نظارت مدیران بر کرونا ضعیف‌تر از پیش شده و این امر برای جامعه بسیار خطرناک است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار