کد خبر: ۱۳۲۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
چهل‌سالگی سرو/ شهید «محمدصادق عسگری»:
شهید «محمدصادق عسگری» در وصیت‌نامه خود چنین می‌نویسد: «اگر من به شهادت رسیدم هرگز برای من گریه نکنید، چون در روز عاشورا هیچکس نبود که برای امام حسین (ع) گریه و زاری کند»
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهید «محمد صادق عسگری» ۱۲ خرداد ۱۳۴۵ در شهرستان اشکذر یرد به دنیا آمد و تا پایان دوره ابتدایی تحصیل کرد. با آغاز جنگ تحمیلی به عنوان بسیجی و تک تیرانداز راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد. سرانجام ۱۸ بهمن ۱۳۶۱ در رقاییه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.
 
در ادامه وصیت‌نامه این شهید بزرگوار را از نظر می‌گذرانیم:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
ان الذین آمنوا والذین هاجروا و جاهدوا فى‌سبیل‌الله اولئک یرجون رحمت‌الله والله غفور رحیم 
 
آنان که ایمان آورده‌اند و از وطن خود هجرت نموده و در راه خدا جهاد کردند، آنان رحمت خدا را آرزو مى‌کنند و خداوند بخشنده و مهربان است.
 
با درود و سلام بى‌کران بر امام امت، خمینى بت شکن و با درود و سلام بر کسانى که در راه خدا جهاد کردند و کشته شده‌اند و سلام و درود بر خانواده‌هاى شهدا، وصیت نامه خود را شروع مى‌کنم؛ اى پدر و مادر عزیزم اگر من به شهادت رسیدم هرگز نمى‌خواهم براى من گریه کنید، چون در روز عاشورا هیچکس نبود که براى امام حسین (ع) گریه و زارى کند. اگر من شهید شدم ناراحت نشوید بلکه شادى کنید و خوشحال باشید که چنین فرزندى در راه اسلام داده‌اید.  
 
شرکت در نماز جمعه، مشت محکمی بر دهان ابر قدرت‌های جهان است
 
درس بخوانید و سنگر مدارس را ترک نکنید
 
اى پدر و مادر عزیزم در نماز جمعه شرکت کنید و با شرکت در نماز جمعه، مشت محکمى است بر دهان ابرقدرتهاى جهان. اى برادر و خواهر عزیزم براى من ناراحت نباشید و نگذارید که این عمرمان به هدر برود و از این عمر عزیز و گرامى خود استفاده کنید و تا آنجا که ممکن است درس بخوانید و سنگر مدارس را ترک نکنید، چون پیامبر اکرم (صلى‌الله علیه و آله) فرموده‌اند: اطلبوا العلم من المهد الى اللحد. یعنى اینکه ز گهواره تا گور دانش بجوید و دنبال علم باشید.  
 
به امید پیروزی حق علیه باطل، امام را دعا کنید
 
اى پدر و مادر امیدوارم که از من راضى باشید و اگر هنگامى شما را ناراحت کردم مرا ببخشید. اى برادر و خواهر عزیزم اگر تو را ناراحت کردم امیدوارم که مرا ببخشید. اى برادر و خواهر عزیزم اگر موقعى شما را ناراحت کرده‌ام و بر سرتان داد و یا فریاد کردم امیدوارم که مرا ببخشید. من امیدوارم که تمامى خویشاوندان و قوم و خویشان از من راضى و خشنود باشند. دیگر عرضى ندارم به جز پیروزى حق علیه باطل.  
 
امام را دعا کنید «خدایا خدایا تا انقلاب مهدى خمینى را نگهدار»
                                         
در عزاى نوجوان  خود مکن  زارى.    
             
چون جوانت کرده از دین خدا یارى 
 
کن دعا بر   رهبرم  جاى  عزدارى 
 
زنده  شد  دینم  زنده  شد  نامم 
 
روى مهدى را به سنگردیدم اى مادر  
 
انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار