کد خبر: ۱۳۲۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
کارشناس امور خادمیاری دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران گفت: خادمیاران رضوی نیز در این برهه از زمان برای رفع محرومیت در زمینه تهیه مایحتاج خانوارهای بی‌بضاعت تلاش و همتی مضاعف داشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان امل، سهیل صالحی صبح امروز در گردهمایی آموزشی و توجیهی مسوولان کانون‌های موضوعی،تخصصی و محلی دفتر مرکزی کانون‌های خدمت رضوی شهرستان آمل با تشریح تشکیلات خادمیاری و اهمیت فعالیت در بخش محرومتن و فقرا، اظهار کرد: خادم‌یاران افتخاری امام رضا(ع) به نیت امام مهربانی‌ها و باهدف ترویج سیره منور رضوی به محرومین خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی گسترش سبک زندگی رضوی را مهم‌ترین وظیفه خادمیاران رضوی در سراسر استان مازندران طریق الرضا(ع) دانست و افزود: خدمت به محرومان و مستمندان همواره بخشی از سیره حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) بوده و در این خصوص شایسته است همه شیعیان و محبین آن حضرت انفاق و دستگیری از محرومتن را جزء مهمی از سبک زندگی خود قرار دهند.

کارشناس امور خادم‌یاری دفتر نمایندگی استان قدس رضوی در مازندران بابیان اینکه خادم‌یاران افتخاری حضرت ثامن‌الحجج(ع) در شهرستان‌ها و روستاهای استان خدمات در خور تحسینی در حوزه محرومیت‌زدایی انجام می‌دهند و قدردان این تلاش بی‌شائبه آنها هستیم، گفت: همچنین در ایام کرونایی خادمیاران برای کمک به کادر درمانی، بهبود بیماران کرونایی و کمک به قطع زنجیره ابتلا به این ویروس منحوس خدمات شایسته‌ای نظیر تولید و توزیع اقلام بهداشتی و ضدعفونی اماکن عمومی، منازل مردم و... در کارنامه خدمتی خود ثبت و درج کردند.

صالحی به فداکاری‌های کادر درمان و مدافعان سلامت در زمان شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و خاطرنشان کرد: خادمیاران رضوی نیز در این برهه از زمان برای رفع محرومیت در زمینه تهیه مایحتاج خانوارهای بی‌بضاعت تلاش و همتی مضاعف داشتند.

وی در ادامه این دوره آموزشی در خصوص نحوه ورود به سامانه از طریق گوشی‌های همراه، نحوه تائید اطلاعات فردی، آموزش در سامانه و نحوه دادن آزمون، انتخاب عرصه و مصداق خدمتی، انتخاب کشیک حرم و رزرو خدمت و نحوه ارزیابی، گزارش‌نویسی و ... در سامانه خادمیاری آستان قدس رضوی آموزش‌های لازم را ارائه دادند.
کارشناس خادمیاری دفتر آستان قدس رضوی در مازندران افزود: خادمیارانی که در عرصه خدمتی خود فعالیت ندارند و همچنین ثبت فعالیت در سامانه خادمیاری موردتوجه این افراد نیست به‌زودی تعیین وضعیت خواهند شد.

وی در بخشی دیگر از سخنانش به نظام‌نامه نوین کانون‌های خدمت رضوی  اشاره کرد و گفت: با توجه به‌نظام نامه جدید کانون‌های خدمت رضوی می‌توانند تحت عنوان یاور رضوی باهمت و پشتکار حداکثری در میادین مختلف اقتصادی، فرهنگی، مذهبی و ... خدمات ارزنده‌ای به اقشار مختلف به‌ویژه نیازمندان و افراد کم برخوردار ارائه دهند.
صالحی همچنین به راه‌اندازی طرح جشنواره خدمت در حوزه خادمیاری اشاره و بیان کرد: این جشنواره به این منظور راه‌اندازی شده است تا خادمیاران فعالیت‌های الگویی ارائه دهند و آن را در سامانه خادمیاری آستان قدس رضوی ثبت کنند.

مسئول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس در مازندران تعداد آثار ارسالی خادمیاران رضوی استان به نخستین جشنواره خدمت را هزار و ۱۳۶ مورد اعلام کرد و یادآور شد: مازندران در این جشنواره موفق به کسب جایگاه سوم کشور شده است.
وی از اعلام فراخوان دومین جشنواره خدمت خبر داد و از خادمیاران رضوی خواست تا با ارائه و ثبت الگوها و ایده‌های نو و خلاق در این جشنواره، به هرچه پویاتر شدن فعالیت خادمیاران رضوی کمک کنند.

صالحی به همت والای خادمیاران رضوی استان برای لبیک به منویات رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر دستگیری از نیازمندان و آسیب دیدگان کرونایی اشاره کرد و افزود: خادمیاران افتخاری حضرت رضا(ع) در این خطه با پویش‌هایی نظیر سفره مهربانی، توزیع تبرکات رضوی، نسیم مهر رضوی وسایر بسته‌های معیشتی تهیه و در اختیار جامعه هدف قرار گرفت.

وی از اجرای طرح سفره مهربانی ۳خبر داد و گفت: این طرح در قالب توزیع غذای تبرک، بسته‌های معیشتی و سایر باهدف ترویج سبک و سیره رضوی در جامعه اجرایی خواهد شد.
انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ع

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار