کد خبر: ۱۳۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱
بیانیه دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس:
دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در بیانیه ای عنوان کرد: خالقان و حماسه آفرینان دفاع مقدس با صلابت و اراده پولادین و نور ایمان ، رهنورد راه مقدسی شدند که پاداش آن جاودانگی و بقاء بود و نشان داد که سرنوشت هر ملتی بدست خود اوست .

حماسه سازی مردم تجلی پیروی از سیره و سبک زندگی شهداست

دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در بیانیه ای عنوان کرد: خالقان و حماسه آفرینان دفاع مقدس با صلابت و اراده پولادین و نور ایمان ، رهنورد راه مقدسی شدند که پاداش آن جاودانگی و بقاء بود و نشان داد که سرنوشت هر ملتی بدست خود اوست . 

‎متن بیانیه دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بمناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به شرح زیر است:

‎دفاع مقدس زیباترین و نام آشناترین واژه در قاموس حماسه های عزت آفرین در اسلام ، نمودار مجموعه ای از برجسته ترین افتخارات این ملت در دفاع از اسلام نبوی و مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی است . دفاعی که پایمردی ، دلیری، رشادت ، حماسه آفرینی ، عزت و افتخار فرزندان این ملت در قالب آن برای همیشه تاریخ به ثبت رسیده است .

‎وقتی از دفاع مقدس نام  برده می شود ، اوج شکوفایی،  بالندگی ، شهادت پروری ، وحدت و یکپارچگی کشور ، پیروی و اطاعت از ولی فقیه و تحقق همه آرمان های اسلام نبوی(ص) و نهضت حسینی(ع) در آن مشعشع و در برترین جلوه های زیبایی قرار دارد .

‎خالقان و حماسه آفرینان دفاع مقدس با صلابت و اراده پولادین و نور ایمان ، رهنورد راه مقدسی شدند که پاداش آن جاودانگی و بقاء  بود و نشان داد که سرنوشت  هر ملتی بدست خود اوست .

  ‎دفاعی که دست آوردهایی عظیم تر از آنچه فکر می کردیم درخود دارد ، دست آوردهایی که امام راحل و عظیم الشأن ما فرمود « در دفاع مقدس اسلام و انقلاب را به جهان صادر کردیم» ، صدوری که یکی از ثمره های عملی آن را می توان ، آزادی و استقلال طلبی مردم شریف عراق ، یمن ، سوریه و در آینده دیگر ملت های مظلوم نام برد .

‎از دیگر ثمرات دفاع مقدس فرهنگ سازی است . فرهنگ ارزشمند و زیربنایی از خودگذشتگی و ایثار اجتماعی که امروز از جوان و نوجوان تا پیر و کهنسال این ملت  برای خدا جویی ، خدا خواهی ، خدا باوری و خدا محوری در قول و عمل به آن  تمسک می جویند .

‎ثمره ای که شهدای آن امروز الگوی عملی و اسوه جوانان این ملت و دیگر ملت ها در ایثار و از خودگذشتگی هستند و جلوه های ارزشمندی همچون حماسه سازی مردم سرافراز ایران اسلامی در زلزله ، سیل و بیماری کرونا تجلی پیروی از سیره و سبک زندگی شهداست.

‎شهدایی که ملجایی برای انس و ارتباط و حاجت طلبی اقشار مختلف مردم و مزار مقدس آنها زیارت گاه معنوی و  مقدس همه ارادتمندان است .

‎دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت،ضمن آرزوی علو درجات برای امام راحل «قدس سره» و شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم ، خصوصا سید شهدای مقاومت ، سردار سپهبد شهید سلیمانی؛ صمیمانه  چهلمین سالگرد دفاع مقدس را که باعث مجد وعظمت واقتدار ایران اسلامی گردید؛ به همه پدران و مادران ، همسران و فرزندان شهدا و جانبازان ، آزادگان ، رزمندگان ، و همه ارادتمندان و ملت اسلامی ایران و مستضعفان جهان عموماً و به ولی فقیه و رهبر عظیم الشأن انقلاب (مدظله العالی ) خصوصاً تبریک و تهنیت عرض نموده و همگان را به درس آموزی از عزت آفرینی و افتخارات و دست آوردهای این حماسه عظیم فراهم می  خواند .

‎ «  دبیرخانه شورای عالی ترویج وتوسعه فرهنگ ایثاروشهادت »

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار