کد خبر: ۱۳۲۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر محمد جمالیان شنبه ۲۹ شهریور افزود: ارزش هر دستگاه دیالیز سه میلیارد ریال است و وزارت بهداشت قول تأمین ۲۰ دستگاه از این ابزار درمانی را برای استان داده است. همچنین برای خریدن دستگاه OR و سایر تجهیزات ضروری مرکز دیالیز استان مرکزی ۴۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: این دانشگاه ایجاد و راه‌اندازی یک مرکز دیالیز دولتی ۲۰ تخته را در بیمارستان امیرکبیر اراک در دستور کار دارد. هزینه‌های سنگین سربار کرونا موجب شده سهم زیادی از منابع سلامت استان صرف خدمات این بخش شود بنابراین نیاز است خیران و کسانی که نذرهای درمانی دارند برای کمک به ساخت مرکز دیالیز استان مرکزی که است نذر و کمک‌های خود را به حساب ۲۰۰۰۵۰۰۰۵۵ واریز کنند. امید می‌رود این واحد در شهر اراک با کمک خیران حوزه سلامت زودتر به بهره‌برداری برسد و نیاز بیماران دیالیزی شهر اراک رفع شود.

جمالیان گفت: با توجه به ساخت بیمارستان ولی عصر(عج) و تخریب مرکز دیالیز مستقر در این واحد درمانی مادرتخصصی، باید این زیرساخت مهم زودتر با کیفیت و خدمات متناسب راه‌اندازی شود. بیماران دیالیزی در زمره گروه‌های خاص درمانی پرهزینه هستند که تمامی خدمات به صورت رایگان برای آنان ارائه می‌شود. بنابراین به کمک جدی خیران در این حوزه نیاز است.

۷۱۴ بیمار کلیوی در استان مرکزی زیر پوشش خدمات انجمن بیماران کلیوی قرار دارند که ۳۱۷ نفر آنان زن و بقیه مرد هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار