کد خبر: ۱۳۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
مهم‌ترین مشکلات و دغدغه‌های مخاطبان در هفته گذشته درباره خودرو در قالب یک بسته ارائه شده است.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان،  انبوه پیام‌های دریافتی از شما مخاطبان عزیز در هفته گذشته توسط دبیران تحریریه شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان تحلیل، داده‌کاوی و بررسی شد.

در این میان پرتکرارترین کلیدواژه‌ها در پیام‌های شما مخاطبان، جداسازی و مهم‌ترین موضوعاتی که دغدغه روز مردم تشخیص داده شد در قالب بسته‌های جداگانه منتشر می‌شود. با توجه به اهمیت و تکرار این کلیدواژه در پیام‌های دریافتی، موضوعات مربوط به آن به صورت ویژه به سرویس‌های مربوط برای پیگیری ارجاع داده خواهد شد.

یکی از این کلیدواژه‌های پرتکرار «خودرو» بود که در ادامه پیام‌های مرتبط با این کلیدواژه ارائه شده است.

 


 

بلاتکلیفی دارندگان خودرو بدون پلاک

از شما عاجزانه خواهش می‌کنم از اختلاف راهنمای رانندگی و شرکت ایران‌خودرو که خودرو‌های سمند دوگانه‌سوز رو پلاک نمی‌کنند و ما مردم رو سرکار می‌گذارند و دود این اختلاف به چشم ملت می‌ره؟

 


با سلام و عرض ادب و احترام، افراد بسیار کثیری مثل اینجانب متأسفانه پس از گذشت ماه‌ها هنوز موفق به شماره‌گذاری (اختصاص پلاک) خودرو خود نشده‌اند و دلیل آن اختلاف بین پلیس راهور و خودروسازان بر سر عدم رعایت یورو ۵ از طرف خودروسازان اعلام شده است. سؤال اینجاست تکلیف افرادی مثل اینجانب چیست؟ ما شکایتمان را کجا ببریم؟ اگر خودروساز حق فروش خودرو‌هایی با این کیفیت را نداشته پس چرا اقدام به فروش و اخذ کل مبلغ خودرو شده است؟ اگر حق فروش داشته پس چرا خودرو از طرف راهور پلاک نمی‌شود؟ چه کسی و چه ارگانی باید نظارت داشته باشد؟ این بین جوابگوی ما چه سازمان یا ارگانی است؟ آیا مسئولان نمی‌دانند در این وضعیت اقتصادی بسیاری از دارندگان این خودروها، وسیله نقلیه برای امرار معاششان است؟

 

تجمع اعتراض‌آمیز مردم مقابل سازمان فروش ایران‌خودرو به دلیل عدم پلاک خودرو‌های ef۷. متأسفانه پس از ۷ ماه خودرو‌ها به متقاضیان داده نشده است.

 

سلام. ما جمعی از مطالبه گران خودرو دوگانه هستیم که هنوز حتی بعد از گذشت ۷ ماه مشکل عدم پلاک گذاری‌شان حل نشده و ایران‌خودرو هیچ‌گونه مسئولیت و پاسخگویی انجام نمی‌دهد. خیلی از ماشین‌ها داخل نمایندگی‌ها دارند خاک می‌خورند.  لطفاً صدای ما مردم باشید که بیشتر از این دچار ضرر و زیان نشویم.

 سلام سال۹۷ سمند دوگانه ثبت‌نام کردیم تکمیل وجه هم شد، ولی خودرو را پلاک نمی‌کنند خواهش می‌کنم پیگیری کنید.

 

خودرو‌های ساندرو و ال ۹۰ پارس‌خودرو ثبت نامی ۴ سال قبل الآن ۴ ماه است که در نمایندگی‌های سایپا کل کشور مانده و پلاک نشده‌اند لطفاً پیگیری کنید تعدادشان زیاد است ممنون.

 

سلام تو را به خدا پیگیر پلاک ماشین که نزدیک به ۳ ماه هست از شرکت پارس‌خودرو باشید چرا ماشین دادند، ولی نزدیک به ۳ ماه هست پلاک ندادند خواهش می‌کنم پیگیری کنید.

 

پلاک نشدن سمند‌ای اف سون
سلام باگذشت یک سال از ثبت‌نام خودرو و تحویل آن از برج ۹۹/۲ تاکنون که چهار ماه از تحویل آن می‌گذرد خودرو ما را پلاک نمی‌کنند و هیچ‌گونه جواب قانع‌کننده‌ای به ما نمی‌دهند خواهشمندیم که پیگیری نمایید و صدای ما را به مسئولین برسانید ممنون

 


 

قرعه کشی ثبت نام خودرو


با سلام و خسته نباشید لطفاً پیگیری کنید ببینید کی قرعه‌کشی‌های مسخره شرکت ایران‌خودرو و سایپا تمام می‌شود. یک پراید داریم مال ده سال پیشه چرا ما نباید ثبت‌نام کنیم کی این قرعه‌کشی برداشته می‌شه اصلاً چه معنی دارد قرعه‌کشی پولش که خودمان می‌دهیم خستمان کرد این طرح چندماهه این پلاک فعال با قرعه‌کشی هست یک پیگیری کنید از یه مسئولی جایی این طرح و بردارند.

 

در ۱۸ خردادماه ۹۹ شرکت ایران‌خودرو پیش فروش یک ساله محصولاتش را انجام داد و بنده در قرعه‌کشی برنده شدم، ولی متأسفانه نتوانستم تکمیل وجه کنم و فرد دیگری جایگزین بنده شد. در بخشنامه قید شده است که کسانی که نتوانند تکمیل وجه کنند نوبتشان به دیگران داده می‌شود و فرد می‌تواند در ثبت‌نام‌های بعدی شرکت کند. ولی الآن چند مرحله فروش شرکت ایران‌خودرو و سایپا داشته‌اند، ولی اجازه ثبت‌نام به من نمی‌دهند و این واقعاً بی‌عدالتی است. لطفاً پیگیری کنید . سید پوریا هدایت فرد . شهرستان کهگیلویه _شهر دهدشت.

 

ایران‌خودرو بدون اطلاع و پیامک یه عده رو برنده دوم و سوم معرفی می‌کند و بدون اطلاع آن افراد مهلت واریز که یک تا دو روز است تمام میشه
بعدش در شرایطش میزاره که، چون قبلاً برنده شدید امکان ثبت‌نام ندارید و اونا رو از حقشان محروم می‌کند.

 


شکایت از ایران‌خودرو. در ۱۸ خردادماه ۹۹ شرکت ایران‌خودرو پیش‌فروش یک‌ساله محصولاتش را انجام داد و بنده در قرعه‌کشی برنده شدم، ولی متأسفانه نتوانستم تکمیل وجه کنم و فرد دیگری جایگزین بنده شد. در بخشنامه ۴۳۱۱ قید شده است که کسانی که نتوانند تکمیل وجه کنند نوبتشان به دیگران داده می‌شود و فرد می‌تواند در ثبت‌نام‌های بعدی شرکت کند. ولی الآن چند مرحله فروش شرکت ایران‌خودرو و سایپا داشته‌اند، ولی اجازه ثبت‌نام به من نمی‌دهند و این واقعاً بی‌عدالتی است. بنده نه ماشین دارم نه پلاک خودرو به نامم است و واقعاً به خودرو نیاز دارم و مصرف‌کننده واقعی هستم.  لطفاً پیگیری کنید.  سید پوریا هدایت فرد  استان کهگیلویه و بویراحمد _شهرستان کهگیلویه _شهر دهدشت لطفا بند دوم بخشنامه را مطعاله فرمایید.

 


سلام لطفاً این قانونی که خودروسازان برای مردم گذاشتند را بررسی و پیگیری کنید وقتی در قرعه‌کشی برنده می‌شوی و می‌خواهی واریز وجه انجام دهید به دلیل ترافیک انجام نمی‌شود و ۷۲ ساعت سپری می‌شود. خواهش می‌کنم از مسئولین بپرسید و پیگیری کنید تا دوباره بتوانیم ثبت‌نام کنیم.

 

 


 

قیمت خودرو

سلام خواهش می‌کنم از نمایشگاه‌های خودرو هم گزارش تهیه کنید یه سری دلال مردم را بدبخت کردن قیمت‌ها را نجومی کردند چرا نباید نظارت باشد.


از دیروز که سایت و برنامه دیوار قیمت خودرو صفر را ناگهانی برده بالا فروشنده‌های خودرو قیمت را می‌گویند همین که سایت دیوار زده لطفاً پیگیری کنید. ممنون


قیمت دنا اتومات توربو شارژ. ما ١٥ ماه پیش خودروی دنا اتومات پیش ثبت‌نام با موعد تحویل ٣١٧ روزه ثبت‌نام کردیم. ایران‌خودرو آن زمان اعلام کرد که خودرو بین ١٥٠ تا ١٨٠ میلیون قیمت پایانی خواهد داشت و حالا با ٤ ماه تأخیر و خواباندن ١٥ ماهه ٨٠ میلیون پول ما قیمت نجومی ٢٥٢ میلیون اعلام کرده ک ما الآن نمی‌دانیم از کجا بیاریم با چه فرمولی و چطوری این‌قدر خودروی ما گران شده و توان پرداختشو نداریم لطفاً، خواهشا به ما مردم بی‌دفاع کمک کنید و پیگیری کند.

 


معمول است که برای خرید ارزان‌تر از بازار آزاد، اقدام به ثبت‌نام در سایت‌های فروش خودروسازان داخلی (سایپا و ایران‌خودرو) می‌کنیم. ولی اگر قبل از عید به جای ثبت‌نام خودرو، از بازار آزاد خرید می‌کردیم هم خودرو را همان موقع تحویل می‌دادند و هم مجبور به تحمل استرس قیمت‌های کنونی کارخانه‌ها که قرار است از این گران‌تر هم شود تا زمان تحویل خودرو از طرف خودروسازان نبودیم. لطفاً پیگیری کنید.


سلام لطفاً در مورد افزایش بی‌رویه خودرو گزارش تهیه کنید. با سپاس

 

با سلام لطفاً نسبت به بررسی علت تفاوت فاحش قیمت خودرو دنا پلاس اتومات با نسخه دنده دستی آن پیگیری نمایید که بر اساس محاسبات انجام شده برابر ۱۰۰ میلیون تومان گران‌فروشی آشکار می‌باشد. آیا پاداش حمایت از کالای ایرانی و خرید خودروی ملی پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان پول اضافه و خیانت خودروساز داخلی در برابر اعتماد مصرف‌کننده است؟ این ظلم آشکار است. ممنون هستم که پیگیری کنید. الانم که که ظلم جدیدشون در خصوص افزایش قیمت ۱۳۰ درصدی وانت اریسان است.

 

گرانی بی‌حد ومرز خودروی وانت آریسان توسط ایران‌خودرو. لطفاً پیگیری کنید که چرا وانت آریسان این‌قدر بی‌حد گران شده ممنون از پیگیری‌های شما

 

شورای رقابت بی‌کفایت. چرا صداوسیما پیگیر گرانی خودرو سه ماه یک‌بار نمی‌شود مگر کارگر و کارمند بدبخت سالی چند بار حقوقش اضافه می‌شود اگر تورمی است گریبان همه مردم را گرفته نه فقط خودرو ساز‌ها و این تصمیم باعث التهاب در بازار خودرو و حتی و التهاب در کلیه اجناس دیگر شده است.

 

سلام چرا ایران‌خودرو در ثبت‌نام مرداد قیمت خودروهایش گران‌تر از شهریور بود؟ لطفاً پیگیری کنید

 

 


 

تأخیر در تحویل خودرو


سلام خواهشمندم خودرو‌های تعویقی سایپا سال ۹۸ رو پیگیری کنید الآن یک ساله که تأخیر دارند من برج ۹ پارسال ماشین ثبت‌نام کردم قرار بود برج ۱ دعوت‌نامه صادر کنند که یک ماه تأخیر داشت و وقتی صادر شد و ما تکمیل وجه کردیم قرار بود ۳۰ روز کاری تحویل بدن که الآن شده ۵ ماه که هنوز خبری نیست و داره میشه یک سال لطفاً پیگیری کنید با تشکر

 

عدم تحویل خودرو وانت آریسان به مدت ۲ سال. با عرض سلام و خسته نباشید خدمت خواننده محترم این متن، بنده در سال ۹۷ یک دستگاه خودرو وانت آریسان از ایران‌خودرو در سایت ثبت‌نام کرده‌ام و دعوت‌نامه خودرو هم اسفندماه ۹۸ به دست اینجانب رسیده است، اما تاکنون که این متن به دست شما رسیده خودرو را به بنده تحویل نداده‌اند و هر سری که ما مراجعه به نمایندگی داشته‌ایم و یا با ایران‌خودرو در ارتباط بوده‌ام ما را در پیچ‌وخم اداری انداخته‌اند و در نهایت گفتند که خودروی شما ۷ ماه در پارکینگ می‌باشد و، چون اجازه پلاک نمی‌دهند کاری از ما بر نمی‌آید خواهشمندم رسیدگی کنید.

 

عدم تحویل خودرو‌های فروش فوق‌العاده سایپا. خودروسازی سایپا علی‌رغم تعهد تحویل خودرو فروش فوق‌العاده در موعد سه ماهه، وعده خود را محقق نکرده و پاسخگو نیز نمی‌باشد.

 

با سلام. سه ماه پیش به مناسبت عید فطر خودروسازی سایپا فروش فوری گذاشته بود. ۱۰۷ میلیون تومان پرداخت کردیم سه ماهه به ما خودرو وانت زامیاد تحویل بدن، ولی الآن به ما میگن قطعه نداریم خودرو شما را تحویل بدیم. لطفاً پیگیری کنید.

 


 

موضوعات دیگر مربوط به خودرو 


پیگیری اجحاف شرکت‌های خودروساز در حق مردم. سلام من ۳ دوره در ثبت‌نام فروش فوق‌العاده ایران‌خودرو و یک دوره در تیرماه در فروش فوق‌العاده سایپا ثبت‌نام کردم و برنده نشدم حالا در فروش شهریورماه می خواستم شرکت کنم زمان انتخاب ماشین پیام میده شما در ۴۸ ماه گذشته از یکی از این دو خودروساز ماشین دریافت کرده‌اید. درصورتی‌که من نه ماشین دارم و نه دریافت کرده‌ام. به ایران‌خودرو زنگ زده‌ام چند بار و بعد کلی پشت خط ماندن جواب میدن همینه که هست شما نمی‌توانید در این دوره ثبت‌نام کنید در صورتیکه من تا سه سال دیگه نمی‌تونم ثبت‌نام کنم؛ و کسی در این دو شرکت پاسخگو نیست لطفاً صدای منو به گوش مسئولین بروسانید هر چند صدای  مردم مظلوم شنیده نمی‌شود مستندات را هم ارسال می‌کنم در این کشور چی میگذره و دارن با مردم چکار می‌کنند. منتظر جواب هستم لطفاً نگذارید حقوق مردم به‌عنوان رسانه تضییع بشه. خواهش می‌کنم پیگیری کنید.

 

سلام. در ثبت‌نام پیش‌فروش ایران‌خودرو موقع ثبت‌نام و تکمیل مدارک آخرش یک پیامک می‌آید تا تکمیل شود، اما پیامک نمی‌آید تا نتوانی ثبت‌نام کنی فقط یه زمان‌های خاصی باز می‌شود. خواهش می‌کنم پیگیری کنید.

 

کارت سوخت خودرو من ۵پنج ماه است که نیامده. قرار بود دو۲ هفته هی بیاد، بعد قرار شد ۴۵ روزه بیاد الآن پنج ماه که نیامده


سلام به تمامی نیرو‌های زحمت‌کش باشگاه خبرنگاران جوان. من حدود دو ساله که برای در آمدن یه خودرو پراید ۱۳۱ منتظر بودم و بخشی از سرمایه‌ام رو دست شرکت سایپا دادم خدا رو شکر بعد از سال‌ها برام یه خودرو پراید در آمد و خرداد امسال خودرو رو دریافت کردم در این مدت هم کم و بیش داخل شهر باهاش کار می‌کردم، اما مدارک ماشین مثل بیمه آن تا دیروز به دستم نرسیده بود تا اینکه رفتم برای گرفتن بیمه ماشین در عین ناباوری بهم گفتن که گارانتی ماشین باطل شده پرس‌وجو کردم دیدم بله با شرایط جدید باید ۳ ماه بعد از گرفتن ماشین برای تعمیر اولیه مراجعه می‌کردم و من ۵ روز دیرتر رسیده بودم، ولی من اولین بار بود تو عمرم ماشین می‌گرفتم خبری نداشتم فقط می‌دانستم ماشین گارانتی داره منم فکر می‌کردم گارانتی مثل بقیه چیزاست آیا نمایندگی‌ها فقط برای گرفتن پول باید دم به دقیقه زنگ بزنند یا نظرسنجی کنند نباید با تغییر کردن این قوانین ما رو در جریان بگذارند شاید یکی مثل من کلاً در جریان این‌جور چیزا نباشد.  حالا از شما خواهش می‌کنم حق ما را از این شرکت‌ها بگیرید و صدای ما رو به گوش همه برسانید

 

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار