کد خبر: ۱۳۲۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
تیم‌های فوتبال استقلال ایران و الشرطه عراق در چارچوب مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

پس از حذف شهرخودرو از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، فوتبال ایران با ۳ نماینده این رقابت‌ها ادامه خواهد داد.

در گروه اول مسابقات، تیم فوتبال استقلال ایران روز یکشنبه ۳۰ شهریورماه در شرایطی باید به مصاف الشرطه عراق برود که چند روز گذشته انواع و اقسام مشکلات حاشیه‌ای را تجربه کرد. پس از اینکه فرهاد مجیدی از سمت مربیگری استقلال استعفا کرد، آبی‌ها به دنبال بازگرداندن استراماچونی سرمربی سابق خود بودند، اما قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی، مانع از انجام این کار شد.

حالا استقلال برای مسابقات پیش رو در لیگ قهرمانان، مجید نامجومطلق را به عنوان نفر اول روی نیمکت آبی ها می‌بیند. صالح مصطفوی هم که در زمان استراماچونی و مجیدی یکی از اعضای کادر فنی بود، به عنوان دستیار اول نامجومطلق در استقلال حضور خواهد داشت. هر ۲ چهره از هوش قابل توجهی برخوردار هستند، اما شاید نگرانی هواداران استقلال بابت فقدان تجربه مربیگری این افراد در بازی‌های حساس آسیایی کاملا به جا باشد.

استقلال ایران باید یکشنبه ساعت ۲۲:۳۰ در حساس‌ترین بازی مرحله گروهی خود به مصاف الشرطه عراق برود. باخت در این مسابقه به معنای حذف زودهنگام آبی پوشان از لیگ قهرمانان خواهد بود. پس از انصراف الوحده امارات از ادامه مسابقات، کمی شرایط این گروه با ۳ تیمی شدن، پیچیده به نظر می‌رسد. پس از صعود الاهلی عربستان، رقابت صعود بین استقلال و الشرطه است.

عبدالغنی شهد سرمربی الشرطه اعلام کرده که این تیم پس انجام ۲ بازی با الاهلی عربستان به مصاف استقلال می‌رود در حالی که نماینده ایران استراحت داشته است.

طبق اعلام سرمربی تیم الشرطه محمد قاسم، بازیکن این تیم به دلیل تجدید مصدومیت قادر به همراهی الشرطه در این دیدار نخواهد بود.

کریستین اوساگونا مهاجم اسبق پرسپولیس دیگر بازیکن غایب الشرطه در این مسابقه است. او به دلیل قوانین AFC نمی‌تواند الشرطه را در مصاف با استقلال همراهی کند.

استقلال در ۸ تقابل گذشته برابر تیم‌های عراقی تنها یک پیروزی داشته است که آن هم به فصل ۹۹-۱۹۹۸ در مرحله یک هشتم نهایی جام باشگاه‌های آسیا بر می‌گردد. آن‌ها در آن مسابقه در شب گلزنی اکبرپور و مومنی با نتیجه ۲ بر یک نیرو هوایی عراق را شکست دادند.

بازی رفت ۲ تیم با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید. برای استقلال هوسام کادهیم به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و علی فائز از روی نقطه پنالتی تک گل الشرطه را به ثمر رساند. الشرطه چندان وضعیت جالبی ندارد. آن‌ها پیش از پیروزی برابر الاهلی ۴ بازی از ۵ دیدار قبلی خود را در تمام مسابقات باخته بودند. این تیم در ۶ بازی آخر خود کلین شیت نداشته و ۱۲ گل دریافت کرده است.

استقلال هم در لیگ داخلی و جام حذفی فوتبال ایران عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد. آبی پوشان در ۱۰ بازی آخر خود در هر مسابقه حداقل یک گل  وارد دروازه رقبا کرده اند که آمار قابل توجهی برای خط حمله خطرناک این تیم به شمار می‌رود. استقلال به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی خود نمی‌تواند از بازیکنان جدیدی که به خدمت گرفته است، استفاده کند.

وضعیت حضور علی کریمی برای حضور در قطر و انجام ۲ بازی باقیمانده همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما شیخ دیاباته آقای لیگ برتر فوتبال کشورمان برای دیدار مقابل الشرطه مشکلی ندارد و می‌تواند استقلال را در این بازی تعیین کننده همراهی کند. خبر‌ خوب برای استقلال صادر شدن کارت بازی داریوش شجاعیان است و این بازیکن خوش تکنیک پس از رهایی از مصدومیت می‌تواند در ادامه مسابقات برای تیم نامجومطلق به میدان برود.

تیم‌های استقلال ایران و الشرطه عراق یکشنبه ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف هم می‌روند.


برچسب ها: فوتبال ، استقلال ، الشرط
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار