کد خبر: ۱۳۲۷۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۹
سفیر فلسطین در عراق طی اظهاراتی تاکید کرد که تشکیلات خودگردان با استقرار فلسطینی‌ها در عراق و مصر مخالف است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، «احمد عقل» سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در عراق اعلام کرد که با پیشنهاد برخی از کشور‌های عربی، در خصوص استقرار فلسطینی‌ها در کشور‌های عراق و مصر مخالف است.

سفیر فلسطین در بغداد روز شنبه طی گفت‌وگو با خبرگزاری «المعلومه»، گفت: «کشور‌هایی در منطقه از دولت فلسطین خواسته‌اند، تا سه میلیون فلسطینی را ذیل توافق معامله قرن، در استان الانبار عراق و شبه‌جزیره سیناء در مصر مستقر کند. تشکیلات خودگردان فلسطین با این پیشنهاد مخالف است». وی تاکید کرد که همه فلسطینی‌ها، مایل‌اند تا در کشور خود باشند.

احمد عقل این را هم افزود که: «علی‌رغم نقض حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی، فلسطینی‌ها مخالف هرگونه پیشنهاد جایگزینی برای کشورشان هستند».

براساس طرح صلح دونالد ترامپ موسوم به معامله قرن، آمریکا قدس اشغالی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته است. همچنین طبق این طرح کاملا یک طرفه، بخش عمده‌ای از کرانه باختری به رژیم صهیونیستی الحاق خواهد شد. سران فلسطینی اعلام کردند که در صورت اجرا شدن این توافق، به هیچ یک از توافق‌های پیشین با صهیونیست‌ها پایبند نخواهد بود. معامله قرن همچنین به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین مادری است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار