کد خبر: ۱۳۲۸۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
فرماندار ساوه گفت: ترویج فرهنگ دفاع مقدس ضروری بوده اگر بخواهیم امروز در کسری بودجه‌ها و رفع تنگنا‌ها موفق شویم باید به نگرش دفاع مقدس بازگردیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، علی میرزایی صبح امروز در مراسم تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس، دستاوردهای آن و ۸ سال جنگ تحمیلی را می‌توان از منظرهای مختلف مورد بررسی قرار داد.

وی بیان کرد: امام(ره) جنگ تحمیلی را دفاع مقدس نامید و به این دفاع از خاک کشور و هویت انقلاب قداست بخشیدند در حالی که از تمام بخش‌ها و اقشار مردم در این دفاع مقدس شرکت کرده و حماسه‌های بسیاری آفریده شد.

فرماندار ساوه ادامه داد: بار اصلی دفاع بر دوش مردم قرار داشت و تمام نیروهای ارتش، سپاه و بسیج وارد میدان شدند تا از انقلاب و نظام در برابر دشمنان حفاظت کنند.

میرزایی با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس، گفت: دفاع مقدس دستاوردهای بسیاری در حوزه‌های مختلف داشته که نخستین و مهمترین دستاورد آن پدید آمدن قدرت بازدارندگی است به طوری که بعد از ۸ سال دفاع مقدس دشمنان جرأت ضربه زدن به ایران را ندارند.

وی عنوان کرد: امروز توان موشکی و تجهیزات در حدی است که هیچ کشوری حتی نمی‌تواند خیال جنگ به ایران را در ذهن داشته باشد.

فرماندار ساوه خاطرنشان کرد: دفاع مقدس الگویی برای دنیا شد و در تمام کشورها مورد توجه قرار گرفت به طور مثال جنگ با داعش از الگوهای دفاع مقدس بوده و باید گفت شهید سردار سلیمانی این الگو را در کشور پیاده کرد.

میرزایی بیان کرد: از دستاوردهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دفاع مقدس می‌توان به معنویت، خودباوری، رشد باورهای دینی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد در حالی که شهادت میوه اصلی مکتب اسلام است.

وی تصریح کرد: استعدادهای بسیاری به برکت دفاع مقدس در حوزه فنی و تاکتیکی شکوفا شد و خوشبختانه مشارکت مردم در جنگ تحریمی امروز مطلوب ارزیابی می‌شود.

فرماندار ساوه عنوان کرد: ترویج فرهنگ دفاع مقدس ضروری بوده اگر بخواهیم امروز در کسری بودجه‌ها و رفع تنگنا‌ها موفق شویم باید به نگرش دفاع مقدس بازگردیم.

میرزایی ادامه داد: کسانی که در دفاع مقدس نقش داشتند، امروز باید در صحنه باشند چراکه استکبار در تلاش است که فرهنگ دفاع و ایستادگی را از ذهن جوانان محو کند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار