کد خبر: ۱۳۲۸۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
بازار سرمایه وارد کانال ۱.۵ میلیون واحدی شد
شاخص کل بورس در ۴۵ دقیقه ابتدایی معاملات امروز با افت ۴۴ هزار واحدی به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد افت کرد و در آستانه سقوط به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد قرار گرفت.

سقوط ۴۴ هزار واحدی شاخص کل بورس در ۴۵ دقیقه!

شاخص کل بورس  با ثبت جمعا ۵۲ هزار واحد افت در معاملات امروز، به کانال ۱.۵ میلیون واحد سقوط کرد و روی ۱ میلیون و ۵۹۹ هزار واحد ایستاد.

بخش عمده‌ای از نمادهای معاملاتی در فرآیند امروز بازار سرمایه، بین ۴ تا ۵ درصد کاهش ارزش سهام داشته و اکثراً به حداقل دامنه نوسان رسیده‌اند. هر چند که برخی از نمادها نیز توانستند به نزدیک سقف دامنه نوسان (مثبت ۵ درصد) برسند که نماد بکاب با رشد ۴.۹۸ درصدی، بیشترین افزایش قیمت را داشته است.

اما نمادهای وتجارت، سیتا، خودرو، شپدیس، ومعادن، کاما و فارس از اصلی ترین نمادهایی بودند که افت منفی ۵ درصدی ارزش سهام خود را در معاملات امروز تجربه کردند.

شاخص کل بورس در ۴۵ دقیقه ابتدایی معاملات امروز با افت ۴۴ هزار واحدی به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد افت کرد و در آستانه سقوط به کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد قرار گرفت.

امروز روزی عجیب برای بورس تهران بود به صورتی که بازار سهام با سقوط ۴۴ هزار و ۵۰۰ واحدی طی ۴۵ دقیقه همراه بود.

این افت سنگین شاخص در دقایق نخست در حالی اتفاق افتادکه تنها ۱۷۷ هزار فقره معامله به ثبت رسیده بود؛ ارزش کل بازار نیز به کانال ۵ هزار هزار میلیارد تومان افت کرد و به رقم ۵,۹۰۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافت. این در حالی است که در خرداد امسال، ارزش کل بازار سرمایه به حدود ۹ هزار هزار میلیارد تومان رسیده بود.

گروه‌های فولادی و فلزات، پالایشی‌ها، پتروشیمی‌ها، دارویی ها و نهادهای واسط مالی بیشترین تعداد نمادهای با دامنه نوسان منفی ۵ درصد در کاهش ارزش سهام را در معاملات امروز در خود جای داده‌اند.

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه ، سهام
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار