کد خبر: ۱۳۲۹۳۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹

به گزارش همشهری‌آنلاین حمید رسایی در توییتی نوشت:

سخنان رهبر انقلاب‌ تمام نشده، تحریف معنایی‌اش آغاز شد. ایشان درباره عملیاتهای مختلف و تاکتیکهای بکار رفته درجنگ سخن گفتند و همه آنها را مدبرانه و عاقلانه توصیف میکنند، سپس تاکید میکنند حتی #قبول_قطعنامه که امام از آن به #جام_زهر یاد می‌کند در آن مقطع کار مدبرانه و عاقلانه‌ای بود.

۲ / آیا رهبر انقلاب، مسیر رساندن امام به جام زهر را عاقلانه و مدبرانه دانستند یا وقتی مسئولان وقت کشور، شرایطی بوجود آوردند که امام چاره‌ای جز پذیرش قطعنامه نداشت، اصل این تصمیم را مدبرانه و عاقلانه میدانند. وقتی اکثر مسئولان آن روز، جنگ را جدی نگرفته بودند، امام چه می‌توانست بکند؟
 

۳ / چرا امام گفت جام زهر و نگفت داروی تلخ! تعبیر "زهر" برای جایی‌ بکار میرود که گوینده، میخواهد به مخاطبش بفهماند مایل به انجامش نبوده اما چاره‌ای نداشته. سئوال این است چه کسانی امام را مجبور کردند تا در آن زمان، این تصمیم مدبرانه و عاقلانه را بگیرد.
#پذیرَش_قطعنامه_مدبرانه_وعاقلانه


۴ / فرماندهانی که توصیه‌ها و دستورات امام حسن (ع) را ترک، کار سپاه را زمین و ایشان را مجبور به توافق با معاویه کردند، کار عاقلانه‌ای کردند؟ خیر
آیا امام (ع) که در آن زمان، سپاهش انسجام نداشت تا در برابر معاویه بایستد و مجبور به صلح شد، کار مدبرانه و عاقلانه‌ای کرد؟ بله
#قطعنانه۵۹۸

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار