کد خبر: ۱۳۲۹۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
طرح تشدید نظارت بر عمده‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های عرضه نهاده‌های کشاورزی در جنوب کرمان در حال اجرا است.

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، این روزها که گرانی‌ها سبب نارضایتی مردم شده، سازمان صمت جنوب استان کرمان در راستای نظارت بیشتر بر بازار، طرح تشدید نظارت‌ها را در دستور کار دارد.

در این بازرسی‌ها که ناظران سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی و ستاد تنظیم بازار فرمانداری حضور دارند، واحدهای عرضه عمده مواد غذایی، میوه فروشی‌ها و فروشگاه‌های عرضه نهاده‌های کشاورزی مورد بازرسی و رصد قرار گرفتند.

شهدادنژاد معاون فرماندار جیرفت و جانشین ستاد تنظیم بازار  با اشاره به اینکه فصل کشت محصولات کشاورزی در جنوب استان آغاز شده است، افزود: بر این اساس نظارت بر فروشگاه‌های عرضه سم، کود، پلاستیک و نهاده‌های کشاورزی در اولویت کار تیم‌های بازرسی از بازار قرار گرفت.

وی از رصد همه انبارهای عمده فروشی‌ها توسط بازرسان خبر داد و گفت: با توجه به مصوبه ستاد تنظیم بازار با هر گونه گرانفروشی، احتکار، عدم درج قیمت، عدم ارائه فاکتور با شدت برخورد خواهد شد.

 معاون فرماندار جیرفت از تشکیل ۶ تیم نظارت نامحسوس بر بازار جیرفت در کنار تیم‌های بازرسی محسوس و میدانی خبر داد و گفت: با تقسیم‌بندی شهر جیرفت و بخش‌های تابعه تیم‌هایی مشخص با بازرسی‌های روزانه بازار را رصد و گزارش‌های جمع‌بندی شده هر روز را در قالب مشخص شده ستاد تنظیم بازار به این ستاد ارسال می‌کنند.

 جریمه 33 هزار میلیارد ریالی و پلمب واحدهای صنفی متخلف در جیرفت

محسن  مشایخی معاون سازمان صمت جنوب استان با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح تشدید نظارت‌ها بر بازار در شهرستان‌های جنوبی استان عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک‌هزار و 850 واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفته است که با توجه به تخلفات انجام شده ۸۹۹ پرونده برای این واحدهای متخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی در شهرستان‌های جنوبی استان معرفی شده‌اند.

مشایخی افزود: تعزیرات حکومتی هم این واحدهای صنفی را به پرداخت ۳۳هزار میلیارد ریال جریمه محکوم و تعدادی از این واحدها هم به دلیل تکرار تخلفات توسط تعزیرات پلمب و تعطیل شد‌ند.

معاون سازمان صمت جنوب استان از مردم خواست موارد تخلفی در بازار را با شماره ۱۲۴ اطلاع دهند.

محمد مشایخی رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان جیرفت هم از حضور قاضی ویژه تعزیرات و کارشناسان این مجموعه در تیم‌های بازرسی خبر داد و گفت: برای انجام بهتر روند بازرسی‌ها و بازدارندگی بیشتر پس از انجام بازرسی‌ها در محل حکم توسط قاضی صادر و حکم اجرا می‌شود.

وی با اشاره به برخورد جدی و بدون مماشات با سودجویان و متخلفان در بازار تصریح کرد: هرگونه تخلف که با بازرسی بازرسان سازمان صمت به قاضی ارجاع شود با قید فوریت بررسی و دستور لازم قانونی داده خواهد شد.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان جیرفت با بیان اینکه مردم در این بازرسی‌ها می‌توانند به‌عنوان بازوهای نظارتی قوی برای مجموعه تیم‌های بازرسی و تعزیرات حکومتی باشند، افزود: هرگونه مطالبه‌گری مردم و ارتباط و اطلاع‌رسانی از تخلفات بازار می‌تواند زمینه سودجویی را برای افراد مخل کم‌رنگ‌تر کند و کاهش دهد.

وی افزود: مردم در زمان خرید باید با اشراف به قیمت‌ها و استعلام از دستگاه‌های متولی بازار و درخواست فاکتور از واحدهای صنفی زمینه سوءاستفاده را به حداقل برسانند.

 جمع‌آوری ۴ تن مواد خوراکی و غذایی فاسد از واحدهای عرضه در جیرفت

اسفندیاری مسؤول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان جیرفت هم در این بازدید ضمن اشاره به جدیت تیم‌های مرکز بهداشت بر نظارت‌های میدانی خاطرنشان کرد: طی هفته گذشته بیش از ۱۷۰ مورد اخطاریه برای واحدهای صنفی متخلف در طرح بازرسی‌ها صادر شد که ۱۲ واحد به علت رعایت نکردن موارد بهداشتی پلمب و بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد از این واحدها کشف و معدوم شد.

 وی با بیان اینکه ۴۰ واحد نانوایی در جیرفت هم در چند روز گذشته اخطاریه گرفتند، متذکر شد: هرگونه مواردی که سلامت مردم و شهروندان جیرفتی را به خطر بیندازد با آن برخورد خواهد شد.

گزارش از؛ علی سعیدی گراغانی

انتهای پیام/80032/ب

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار