کد خبر: ۱۳۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: یکی از آثار و برکات جنگ هشت ساله و وجود تحریم‌های نظام سلطه این بود که در این چهل سال با تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی خود به سمت خودکفایی پیش رفتیم.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان جنوبی : دفاع مقدس برگ زرینی است بر تاریخ پرافتخار جمهوری اسلامی ایران که نه تنها گرد  کهنگی بر آن نمی‌نشیند بلکه سرشار از درس و پیام برای حال و آینده است.

۴۰ سال از شروع جنگ تحمیلی می‌گذرد دورانی که الگویی زیبا از وحدت ارتش، بسیج و سپاه برای دفاع پیروزمندانه از کشورمان بود.

همه صحنه‌های هشت سال دفاع مقدس گواهی می‌دهد نیروهای مسلح فداکارانه برای دفاع از وطن پای کار آمدند و ارتش و سپاه  با روحیه جهادی و انقلابی پای کار آمدند تا وجبی از خاک ما به دست دشمن نیفتد. حال ۴۰ سال  از آن سال‌ها می‌گذرد و نیروهای مسلح بیش از هر زمانی با قامت استوار  از مرزهای آبی و خاکی کشور، مردانه محافظت می‌کنند تا دشمن خیال بد نکند.

۴۰ سال پیش درست مثل امروز ورق‌های تقویم وقتی ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۵۹ را نشان می‌دهد یادآور تجاوز صدام و نیروهای بعثی به خاک ایران است، دشمنی که برای حمله به ایران تنها نبود چرا که ۳۷ کشور پشتیبانش بودند تا خاک وطنمان را تصرف کند.

صدام در شبکه تلویزیونی عراق حاضر شد و قرارداد الجزایر را پاره کرد و ادعا داشت که امروز در عراق و یک هفته دیگر در تهران جلوی دوربین مصاحبه می‌کند گویی به خیال خودش ظرف یک هفته می‌تواند  بر کشور ما حاکم شود.

شاید با اولین گلوله‌ای که به سمت ایران پرتاب کرد تصور تصرف تهران ظرف یک هفته بیشتر برایش تداعی می‌شد اما زهی خیال باطل چرا که نه تنها این جنگ یک هفته بلکه هشت سال طول کشید و بعد از هشت سال نه تنها در تهران بلکه در بغداد در کشور خودش شکست ذلت بار را پذیرفت.

حال ۴۰ سال از آن روزها می‌گذرد، چهل سالی که وقتی به سراغ رزمندگان دوران دفاع مقدس می‌رویم، جان فشانی‌ها و ایثار رزمندگان ورد زبانشان است و شاید همین جانفشانی‌ها سبب شد تا در برابر یک دنیا به پیروزی برسیم.

خدادوست یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس در خراسان جنوبی است که گفت: در بیشتر عملیات‌های بزرگ مانند کربلای ۵، والفجر ۸ و والفجر ۹ رزمندگان جنوب خراسان یا همان خراسان جنوبی حضوری چشمگیری داشتند.

وی با بیان اینکه در آن زمان با دستان خالی در برابر شرق و غرب ایستادیم تا امروز با افتخار از آن روزها یاد کنیم افزود: در آن زمان با وجود اینکه از نظر تجهیزات در مضیقه بودیم ایثار، شجاعت و از خود گذشتگی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس زبانزد بود مثلا ممکن بود یکی بسیار تشنه باشد اما حاضر نبود تنها آب را بنوشد.

رزمنده دفاع مقدس تاکید کرد: عامل پیروزی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، وحدت ارتش و سپاه تحت لوای فرماندهی کل قوا و ولایت فقیه بود که سبب شد برخلاف جنگ‌های قبلی که در این سرزمین اتفاق افتاده بود، حتی یک وجب از خاک میهن را هم از دست ندهیم.

خدادوست افزود: از مناطق جنگی دو هزار کیلومتر فاصله داشتیم اما رزمندگان و فرماندهان در کنار تلاش کردند تا دشمنان را نابود کنند و یک لشکر با عنوان  لشکر ویژه شهدا بود که بیشتر رزمندگانش را بچه‌های خراسان تشکیل می‌داد و فرماندهی آن شهید کاوه بود. عراقی‌ها نام کاوه را می‌شنیدند  لرزه بر اندام آنها می‌افتاد.

وی اظهار داشت: یکی از آثار و برکات جنگ هشت ساله دفاع مقدس و تحریم‌های روز افزون نظام سلطه علیه کشورمان این بود که توانستیم با تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی به سمت استقلال و خودکفایی در تمامی حوزه‌ها گام برداریم.

مدیرکل بنیاد شهید خراسان جنوبی نیز گفت: در دوران دفاع مقدس ۲۴ هزار و ۹۵۷ رزمنده، یک هزار و ۸۲۱ شهید، ۲۴۱ آزاده و ۴ هزار و ۳۳۲ نفر جانباز داریم.

اما با گذشت ۴۰ سال از دوران دفاع مقدس، روزهایی که  ایستادگی را آموختیم و بیش از ۴۰ کشور دنیا و به ویژه دو ابر قدرت شوروی و آمریکا در مقابل ما قرار گرفتند و در آن زمان هم تحریم بودیم و حتی قدرت خرید سیم خاردار را نداشتیم اما دشمن اجازه استفاده از صلاح شیمایی را داشت.

در آن سال‌های حماسه آموختیم که باید روی پای خود ایستادگی کنیم و شاید همین درسی شد تا  امروز نه تنها وابسته به دشمن نباشیم بلکه با تجهیزاتی که خودمان می‌سازیم می‌توانیم از کشور خود  دفاع کنیم.

48

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار