کد خبر: ۱۳۲۹۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹
شهردار پردیس گفت: ۴ تندیس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در پنج کیلومتر از بلوار اصلی شهر جانمایی و تغییر نام داده شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، مرتضی همتی شهردار پردیس در حاشیه برگزاری مراسم پرده‌برداری از تندیس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و نامگذاری خیابان اصلی این شهر به نام این شهید والامقام، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این سازه در آغاز اولین روز از هفته دفاع مقدس در ورودی شهر پردیس پرده‌برداری شد.

وی گفت: امروز اولین تندیس بهره‌برداری شده و از این نوع تندیس در ۴ نقطه پرده‌برداری خواهد شد و بلوار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی افتتاح می‌شود که از نوع سنگ گرانیت و با ارتفاع و اندازه سازه ۱۷۰ در ۷۰ ساخته و نصب شده است.

 شهردار پردیس با اشاره به اینکه این تندیس از صفحه ستونی مستحکم ساخته شده، افزود: در هر پایه این سازه دو صفحه و پایه کار شده است که این تندیس‌ها در ورودی بلوار و میدان امام خمینی(ره)، میدان عدالت، میدان فلسطین و در میدان امام رضا(ع) نصب شده است.

همتی ادامه داد: هر شهیدی که در حماسه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برای دفاع از ارزش‌ها، تمامیت ارضی، حیثیت و کیان مملکت جان خود را فدا کرده، به فرموده مقام معظم رهبری نماد و پرچم استقلال و شرف ملی ما هستند.

وی با بیان اینکه در بین شهدای جمهوری اسلامی برخی از شهدا به نظر رخساره برجسته تری دارند، تصریح کرد: شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی یکی از آنها است که تمام قدنمایی از ولایت پذیری، وطن خواهی و ایثار بودند و برخلاف بسیاری که ادعا می‌کنند جان و کیان خانواده خود را برای حفظ از تمامیت ارضی و ممکلت در طبق اخلاص گذاشت و به آرزوی دیرینه خود که شهادت بود رسیدند.

شهردار پردیس ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، بیان کرد: حماسه ۸ سال دلاوری مردانگی را که در جنگ شاهد بودیم،  این جنگ یکی از نعمات کشور بود زیرا از بین جوانان بی تجربه و خام این جنگ مدیرانی ساخته شد که  مملکت را اداره می‌کنند.

همتی افزود: این رزمندگان سابق و مدیران کنونی کشور در مقابل بسیاری از دشمنان داخلی و خارجی می‌ایستند که  برای ما باعث افتخار است و این اقدام شورا و شهرداری پردیس ادای دین نیست بلکه قدم کوچکی است که با شروع هفته دفاع مقدس انجام شد.

وی ادامه داد: نامگذاری یکی از وظایف ذاتی شهرداری‌ها است که باید مراحل قانونی آن هم طی شود و تا جایی که شهرداری پردیس توانسته در مکان‌هایی که قابلیت و پتانسیل نامگذاری نام شهدای والامقام را داشته باشد این تغییر نام انجام می‌شود.

شهردار پردیس با اشاره به اینکه ما باید نام شهدا را زنده نگهداریم، اضافه کرد: بسیاری از معابر اصلی شهر پردیس به نام شهدا نامگذاری شده و شهدای ملی ما هم در دستور کار شهرداری قرار گرفته و در خیابان‌های اصلی که ویژگی خاص خود را داشته باشد از نام مبارک شهدای ملی برای متبرک شدن شهر استفاده خواهیم کرد. 

همتی تصریح کرد: این نامگذاری‌ها به خصوص در شهر جدید پردیس می‌تواند بخشی از فرهنگ‌سازی ایثار و شهادت باشد.

گسترش تفکر شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به جهان اسلام

حسن لاله رئیس شورای اسلامی شهر پردیس در حاشیه مراسم رونمایی از تندیس شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: از منظر شهری نام یک خیابان را تغییر دادیم اما در واقع یک تفکر جدید پایه‌گذاری شده و سعی داریم این تفکر را به جهان اسلام گسترش بدهیم، اعضای شورای شهر قبل از اینکه خدمتگزار مردم باشند در شورای فرهنگ عمومی و کمیته نامگذاری خیابان‌ها فعال هستند.

وی گفت: در خصوص تغییر نام خیابان اصلی شهر به نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، این موضوع بررسی شده و با ادارات مختلف از جمله پست هماهنگی لازم انجام و مکاتبات برای اعمال این تغییرات انجام شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر پردیس افزود: این نامگذری در کمیسیون شورای فرهنگی شهر بررسی و برای تصویب به شورای شهر آمد و شورای شهر هم به سرعت و با اکثریت آرا این تغییر را تصویب کرد.

لاله با بیان اینکه سردار سلیمانی به گردن همه ما حق به سزایی داشتند، ادامه داد: شایسته بود که یکی از مهمترین خیابان‌های شهر  را به نام این شهید والامقام نامگذاری شود اقدامات لازم به سرعت و در معبری به طول ۵ کیلومتر که اصلی‌ترین خیابان درون شهری پردیس است انجام شد.

وی اضافه کرد: این سازه با پایه سنگ گرانیت با ماندگاری و گارانتی ۷ سال ساخته و امیدواریم توانسته باشیم تا ادای احترامی کنیم و در آغاز هفته دفاع مقدس برنامه‌ها را هماهنگ کرده و برای افتتاحیه‌ها در شروع هفته دفاع مقدس  ما نیز سهم کوچکی در گرامیداشت این هفته داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر پردیس تصریح کرد: بیش از ۶۰ برنامه ستادی در هفته دفاع مقدس شهر پردیس تدارک دیده شده و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این برنامه‌های متنوع نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

پنجم مهر ماه برگزاری یادواره شهدای پردیس 

لاله افزود: بسیاری از برنامه‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا در فضای باز و با حداقل زمان برنامه‌ریزی شده و در ۵ مهرماه یادواره شهدای شهر پردیس را در قالب برنامه هفته دفاع مقدس اجرا خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: این اقدام فقط تغییر نام یک خیابان نیست بلکه این تندیس در واقع نماد یک تفکر است، تفکری که سردار سلیمانی داشت و در واقع می‌خواهیم این هویت بخشی را به جهانیان نشان بدهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر پردیس بیان کرد: از منظر شهری نام یک خیابان را تغییر دادیم اما در واقع یک تفکر جدید پایه‌گذاری شده و سعی داریم این تفکر را به جهان اسلام گسترش بدهیم.

در پایان این مراسم مسؤولان شهری پردیس با حضور در مزار شهدای گمنام بوستان نورالشهدای فاز ۳ با آرمان‌های شهدا و امام راحل تجدید میثاق کردند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/گ/س

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار