کد خبر: ۱۳۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
یک مقام مسئول:
سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت گفت: ستاد تنظیم بازار قیمت کنجاله سویا را در بنادر ۲۷۰۰ تومان تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمدرضا کلامی در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار در خصوص نهاده‌های دام و طیور، اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار قیمت کنجاله سویا را در بنادر ۲,۷۰۰ تومان تعیین کرد و بانک مرکزی باید هزینه‌های مرتبط با نقل و انتقال ارز و کارمزد را در قالب فیش خدمت برای واردکننده لحاظ کند تا واردات این محصول با صرفه اقتصادی باشد و انگیزه‌های لازم برای تأمین این کالا فراهم شود.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت افزود: از ابتدای سال تا ۲۹ شهریورماه، ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن واردات ذرت داشتیم که تأمین این ماده نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۲۳ درصد بیشتر است.

وی ادامه داد: مصرف سالانه ذرت ۱۰ میلیون تن است که ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن از محل واردات و ۸۰۰ هزارتن دیگر از محل تولید داخلی تأمین می‌شود.

افزایش ۱۷ درصدی تخصیص ارز روغن خام و ۵ درصدی کنجاله سویا

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صمت در خصوص روغن خام، دانه‌های روغنی و کنجاله سویا نیز گفت: خوشبختانه روند تخصیص ارز برای واردات این کالاها توسط بانک مرکزی مثبت شده است و تخصیص ارز روغن خام نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد و کنجاله سویا ۵ درصد افزایش یافته است.

کلامی اضافه کرد: مجموع موجودی کالاهای اساسی بنادر کشور بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن است که این میزان از موجودی امیدبخش است.

وی با اعلام اینکه این موجودی قبلاً ۴ میلیون تن بوده است، ادامه داد: مصوبه ستاد اقتصادی دولت مبنی بر اینکه واردکنندگان به شیوه اعتباری می‌توانند کالای خود را وارد کشور کنند، باعث شده بخش خوبی از کالاها از بنادر بارگیری شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار