کد خبر: ۱۳۳۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹
با شناسایی 3712 بیمار جدید
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی سه هزار و ۷۱۲ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور خبر داد.

به گزارش وبدا، سیما سادات لاری دیروز گفت: از31 شهریور تا اول مهرماه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۷۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۸۱۷ نفر از آنها بستری شدند.
لاری با اشاره به این که مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴۲۹ هزار و ۱۹۳ نفر رسید، افزود: متاسفانه در طول این مدت، ۱۷۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۲۴ هزار و ۶۵۶ نفر رسید.
وی با اشاره به این که خوشبختانه تاکنون ۳۶۳ هزار و ۷۳۷ نفر از بیماران، بهبودیافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، ادامه داد: سه هزار و ۹۲۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند، همچنین تاکنون سه میلیون و ۸۰۰ هزار و ۶۱۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.
 ارزیابی واقعی حضور دانش‌آموزان در مدارس
دو هفته دیگر انجام خواهد شد
لاری همچنین در گفت‌وگوی تلفنی دیروز با برنامه در انتهای الوند درباره تاثیر بازگشایی مدارس در موج سوم کرونا گفت: تازه دو هفته از شروع سال تحصیلی گذشته و دانش‌آموزان حضور پرتعداد و جدی نداشتند. حضورشان کاملا  اختیاری بوده، اما ارزیابی واقعی دو هفته دیگر انجام خواهد شد. وی افزود: در مدت اخیر آمار افراد بستری شده که بین 6 تا 17 سال داشتند، 2/64 درصد بوده که از این تعداد 1/24 درصد آنها تست کرونایشان مثبت بوده است. مسئله مهم خطر انتقال مریضی است که چقدر می‌توانند ناقل ویروس باشند و به بزرگسالان انتقال دهند.
جهش ژنتیکی ویروس کرونا با افزایش قدرت سرایت و انتقال درون خانوادگی
معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه جهش ژنتیکی اخیر ویروس کرونا و افزایش قدرت سرایت‌پذیری آن نگران‌کننده است، گفت: خصوصیت این موج اپیدمی انتقال درون خانوادگی بالا در آن است.
ایرج حریرچی در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور، اظهار داشت: متاسفانه در حال حاضر شاهدیم که رعایت دستورالعمل‌های مقابله با کرونا روند نزولی دارد، این درحالیست که جهش ژنتیکی اخیر ویروس کرونا و افزایش قدرت سرایت‌پذیری آن نگران‌کننده است. حریرچی افزود: بر همین اساس با افزایش قدرت سرایت‌پذیری ویروس، خصوصا انتقال درون خانوادگی به میزان زیادی افزایش یافته است. باید توجه کرد که خصوصیت این موج اپیدمی انتقال درون خانوادگی بالا است و در صورت ابتلا یک فرد اکثر اعضای خانواده به بیماری کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند.
وی با بیان اینکه خصوصیت دوره‌های قبل اپیدمی، انتقال درون جامعه بود و با انتقال درون خانوادگی کمتری مواجه بودیم،  ادامه داد: بر این اساس خانواده‌ها با مشاهده علائم اولیه کرونا در یکی از اعضای خانواده، حتما اقدامات احتیاطی برای عدم ابتلای دیگر اعضای خانواده را انجام دهند.
شناسایی ۱۶ دستگاه اجرایی پرخطر کرونایی در تهران
فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: تاکنون ۱۶ دستگاه پرخطر در تهران شناسایی شده‌اند که حضور در این مجموعه ادارات به صورت فیزیکی منتفی است.
علیرضا زالی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما؛ درباره دورکاری کارمندان و ادارات تهران اظهار داشت: بحث بسیار مهم در این خصوص حضور نداشتن کارکنان در ادارات است که پیشنهاد می‌کنیم حضور فیزیکی کارمندان در ادارات کم شود.
زالی افزود: خدمات غیرحضوری باید به تمام دستگاه‌های اجرایی تسری پیدا کند و با ایجاد یک روش چرخشی و موضعی هم خدمت‌رسانی در تهران دچار اخلال نشود و هم به کاهش موج جدید کرونا در تهران کمک کنیم.
وی ادامه داد: یکی از بخش‌هایی که ما در این زمینه در ادوار گذشته از آن استفاده کردیم بحث تقلیل ظرفیت کارکنان بود که پیشنهاد تهران تا سقف ۵۰ درصد بود، اما با یک سوم موافقت شد که اکنون تعلیق شده است، اکنون درخواست موکد ما این است که با توجه به بحرانی شدن شرایط تهران این دورکاری و برخی از این محدودیت‌ها که در زمره محدودیت‌های گروه ۳ و ۴ است، دوباره اعمال شود.
فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران گفت: ما در ساعات اوج سفر تهران در حمل و نقل عمومی با افزایش مراجعان و تردد مواجهیم که با حضور کارکنان در بخش‌های مختلف این افزایش تردد تشدید می‌شود و برای کاهش این موج باید بتوانیم تولید سفر درون شهری را برطرف کنیم.
فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران افزود: پیشنهاد ما این است که ما دوباره بحث دورکاری را در دستور کار قرار دهیم و در این مدت تلاش ما بر این بوده است که حداقل در بخش‌هایی که امکان این وجود دارد از ظرفیت دورکاری در تحقق دولت الکترونیک استفاده شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار