کد خبر: ۱۳۳۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷

حمید چوبینه از جمله دانشگاهی‌های چند رشته‌ای است؛ هم دانش‌آموخته رشته علوم آزمایشگاهی است و هم در دوره دکترای دامپزشکی دانشگاه تهران تحصیل کرده است. این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین دکترای تخصص بیولوژی تولید مثل را از دانشگاه علوم پزشکی تهران دریافت کرده و دوره عالی مدیریت بهداشت (MPH) را در این دانشگاه گذرانده است.

چوبینه در دوران دانشجویی دارای افتخاراتی نظیر برگزیده چهاردهمین سال کتاب دانشجویی در سال ۱۳۸۶ بخاطر پدید آوردن کتاب «انسان و حیوان خانگی، چالش‌های زندگی نوین» و دانشجوی برتر و نمونه کشوری در سال ۱۳۹۲ است. وی  عنوان نخبه علمی کشور را در سال ۱۳۹۳ به دست آورد.

این پژوهشگر هم اکنون دارای بیش از ۴۰ مقاله علمی - پژوهشی چاپ شده در مجلات معتبر داخلی و بین‌المللی و دارای ۶ جلد کتاب در زمینه‌های پزشکی، بهداشت و دامپزشکی است. وی در بیش از ۲۰ کنگره داخلی و خارجی به ارائه مقاله و سخنرانی پرداخته و بیش از ۲۰ طرح پژوهشی مصوب دانشگاه علوم پزشکی تهران را ارائه و اجرا کرده است. چوبینه دارای بیش از ۱۸ سال سابقه تدریس در دانشگاه علوم پزشکی تهران است و راه‌اندازی یک مرکز تحقیقات، مرکز درمانی ناباروری و یک آزمایشگاه تحقیقات سلولی در وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی را در کارنامه خود دارد.

وی فعالیت‌های اجرایی و مدیریتی خود را از سال ۸۱ در مسئولیت‌های معاون دانشجویی و فرهنگی و سرپرستی معاونت اداری مالی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز کرده و در ادامه با مسئولیت معاونت دفتر فرهنگی اجتماعی در حوزه ستادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایفای نقش کرده است.

مدیریت پلی‌کلینیک دندانپزشکی جهاددانشگاهی علوم پزشکی تهران، فعالیت برای تاسیس و معاونت پژوهشی مرکز تحقیقات بیماری‌های مشترک انسان و حیوان و مدیریت اجرایی نشریه علمی و پژوهشی پیاورد سلامت از دیگر فعالیت‌های علمی اجرایی این مدیر دانشگاهی در دهه ۸۰ به شمار می‌رود.

حمید چوبینه در دهه ۹۰ به جرگه همکاران و همیاران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پیوسته در مسئولیت‌هایی نظیر موسس و مدیر مرکز درمان ناباروری رویش هلال سال، دبیر توریسم درمانی جمعیت هلال احمر، مدیرعامل مجتمع دارویی – درمانی جمعیت هلال احمر و رییس شورای تحقیقات و فناوری مجتمع دارویی و درمانی هلال ایران فعالیت کرده است.

چوبینه از آذر ماه ۱۳۹۶ در مدیریت شهری ورود کرده و از سوی شهردار وقت تهران به مدیرعاملی شرکت شهر سالم شهرداری تهران منصوب شده است. وی هم اکنون مسئولیت‌هایی نظیر دبیر شورای عالی  HSE شهرداری تهران را نیز برعهده دارد و عضو مجمع ملی کاهش خطرپذیری سوانح ایران است.

خدمات دکتر حمید چوبینه در دفاع مقدس مورد تقدیر خانه ایثارگران استان تهران قرار دارد و وی در سال ۹۹ به ریاست کمیسیون اجتماعی خانه ایثارگران استان تهران انتخاب شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار