کد خبر: ۱۳۳۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
نفرزاده در گفتگو با مهر:
سرمربی تیم والیبال خاتم اردکان درباره تخلف تیم سایپا در بازی مقابل تیمش گفت: طبق قوانین فدراسیون جهانی تیم سایپا باید صه بر صفر بازنده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کمیته انضباطی فدراسیون والیبال آرای خود درباره تخلف سرمربی، سرپرست، کاپیتان و یکی از بازیکنان تیم سایپا در هفته نخست لیگ برتر را صادر کرد.

بر اساس آرای صادره کمیته انضباطی، سید عیسی ناصری بازیکن باشگاه به یک جلسه محرومیت تعلیقی و ۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی، مصطفی کارخانه سرمربی تیم سایپا به یک جلسه محرومیت و ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی و مازیار قربانی سرپرست تیم به ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. امیر حسینی کاپیتان تیم والیبال سایپا نیز تذکر کتبی با درج در پرونده دریافت کرد.

فرهاد نفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره رأی کمیته انضباطی فدراسیون والیبال برای تیم سایپا گفت: به عنوان کارشناس والیبال اظهارنظر می‌کنم که طبق قوانین و مقررات فدراسیون جهانی (FIVB)، مسابقات رسمی مانند لیگ برتر باید از قوانین FIVB پیروی کنند. هر بازیکنی برای حضور در مسابقه، کارت بازی در اختیار دارد که شماره پیراهن بر روی آن ذکر می‌شود و تا پایان مسابقات، بازیکن با آن شماره پیراهن ظاهر می‌شود.

وی تأکید کرد: اسم بازیکن مهم نیست و فقط شماره پیراهن دارای اهمیت است. بازیکن سایپا سهواً یا به هر دلیلی در بازی نخست مقابل هورسان با شماره پیراهنی برخلاف شماره کارت بازی در زمین شرکت کرده که طبق مقررات باید نتیجه این بازی سه بر صفر به سود هورسان اعلام شود، حداقل یک جلسه بازیکن را محروم کنند و چون بازی دوم مقابل تیم ما بود، این محرومیت شامل حالش می‌شد.

سرمربی تیم والیبال خاتم اردکان افزود: بازیکن متخلف در بازی مقابل ما نیز با شماره اشتباهی در زمین حاضر شد بنابراین این بازی نیز باید به دو دلیل سه بر صفر به سود ما اعلام شود. نخست آنکه در لیست منشی، شماره بازیکن ۱۷ اعلام شد اما بازیکن با شماره۱۱ وارد زمین شد و دوم آنکه به دلیل تخلف در بازی نخست، باید یک جلسه محروم می‌شد در حالی که در بازی مقابل ما حاضر شد. طبق قوانین FIVB، تیم سایپا باید با نتیجه سه بر صفر مقابل ما بازنده اعلام شود.

وی در پاسخ به این سؤال که بازیکن متخلف ۲۴ امتیاز برای تیمش کسب نکرده به همین دلیل نتیجه سه بر صفر اعلام نشده، آیا عدم تأثیرگذاری در نتیجه تیم باعث چنین رأیی از سوی کمیته انضباطی شد؟ گفت: خیر حتی اگر یک امتیاز هم کسب شود، باید نتیجه سه بر صفر به سود حریف اعلام شود؛ تأثیرگذاری اهمیتی ندارد، همین که در زمین با شماره اشتباه حاضر شده، تخلف است و هیچ کارشناسی نمی‌تواند این مسئله را نقض کند.
نفرزاده درباره اعتراض به رأی کمیته انضباطی گفت: به صورت مکتوب اعتراض خود را به فدراسیون اعلام کرده‌ایم و تقاضا داریم این بازی با نتیجه سه بر صفر به سود خاتم اعلام شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار