کد خبر: ۱۳۳۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: به رغم محدودیت‌ بخاطر ویروس کرونا در 6 ماه نخست سال جاری روزانه 214 تن زباله خشک جمع‌آوری شده است و امیدواریم پس از اجرای طرح هوشمندسازی رشد قابل توجهی کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری، ابوالفضل کریمیان با بیان این مطلب، اظهار کرد: در 6 ماهه گذشته سال جاری به رغم محدودیت ها به دلیل شیوع ویروس کرونا روزانه 214 تن زباله خشک از سطح شهر مشهد جمع آوری شده است که امیدواریم پس از اجرای طرح هوشمند سازی جمع آوری پسماند خشک در تمام مناطق شهرداری طی یک ماه آینده میزان جمع آوری پسماند خشک رشد قابل توجهی داشته باشد.

وی با بیان این که طرح «سیمپ» بیش از یک سال است که در منطقه 9 در حال اجرا است، افزود: با تجاربی که از اجرای این طرح حاصل شده و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، دیگر مناطق مشهد نیز تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد بیان کرد: شهر مشهد با بیش از سه میلیون نفر جمعیت و با این که سالانه بیش از هر شهر دیگری در ایران پذیرای زائر و مسافر است، در زمینه‌هایی از جمله نظافت شهری و بازیافت پسماند از شهرهای موفق محسوب می شود و می‌تواند الگوی سایر شهرها قرار گیرد.

کریمیان با اشاره به لزوم مشارکت مردم در طرح یاد شده، خاطرنشان کرد: در اجرای طرح هوشمند سازی دو نکته مدنظر است، یکی سهولت تحویل زباله خشک و دیگری انتفاع بیشتر شهروندان؛ به همین دلیل انتظار می‌رود با اجرایی شدن کامل طرح یاد شده، میزان جمع‌آوری پسماند خشک نیز به نحو چشمگیری افزایش پیدا کند.

وی اضافه کرد: تفکیک و بازیافت پسماندها کمک زیادی به حفظ محیط زیست می‌کند و علاوه بر این، کم حجم سازی و آبگیری پسماندهای تر نیز سهم زیادی در حفظ بهداشت عمومی و نظافت شهر دارد. 

انتهای پیام/70039

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار