کد خبر: ۱۳۳۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۹
"میشل عون" رییس جمهوری لبنان چهارشنبه شب در سخنرانی مجازی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: درخواست مجدد خود را به کشورهای کمک کننده برای پایبندی به تعهداتشان اعلام می‌کنیم و خواستار مشارکت دوبرابری و مستقیم مالی این کشورها هستیم. عون افزود پیامدهای انفجار بندر بیروت، میانگین فقر در کشور را افزایش داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

"میشل عون" رییس جمهوری لبنان چهارشنبه شب در سخنرانی مجازی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: درخواست مجدد خود را به کشورهای کمک کننده برای پایبندی به تعهداتشان اعلام می‌کنیم و خواستار مشارکت دوبرابری و مستقیم مالی این کشورها هستیم.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی لبنان، عون افزود پیامدهای انفجار بندر بیروت، میانگین فقر در کشور را افزایش داده است.

عون تأکید کرد: بیروت یک شهر ویرانه اعلام شد و ارتش لبنان مدیریت کمک‌ها به خسارت‌دیده‌ها را برعهده گرفت.

رییس جمهوری لبنان با اشاره به این که نیازمند کمک‌ جامعه جهانی برای بازسازی بیروت هستیم، افزود: شاید بیروت به مناطقی تقسیم شود و هر کشور بازسازی بخشی از آن را برعهده گیرد.

عون اظهار کرد: خواستار افزایش تلاش‌ها برای تأمین بازگشت امن پناهجویان سوری به کشورشان هستیم.

وی تصریح کرد: درخواست مجدد خود را به کشورهای کمک کننده برای پایبندی به تعهداتشان اعلام می‌کنیم و خواستار مشارکت دوبرابری و مستقیم مالی این کشورها هستیم.

بعد از انفجارهای ویرانگر بیروت، کشورهای کمک‌دهنده کمک فوری ۲۵۰ میلیون یورویی را به لبنان وعده دادند.

عون اظهار کرد: ما متعهد به انجام اصلاحات مالی و اقتصادی هستیم که موجب شکوفایی کشور خواهد شد.

۱۴ مردادماه (۴ می) در پی وقوع آتش‌سوزی گسترده‌ در یکی از انبارهای مواد آتش‌زا واقع در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور آن رخ داد که بر اثر آن، صدها تن کشته و بالغ بر هفت هزار نفر زخمی شدند و حدود ۱۵ میلیارد دلار خسارت مالی به این شهر بندری وارد آمد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از همکاری تنگاتنگ نیروهای یونیفل و ارتش لبنان قدردانی کرد و بار دیگر گفت که دولت بیروت به قطعنامه ۱۷۰۱ متعهد است.

عون در این سخنرانی همچنین از جامعه جهانی خواست که رژیم صهیونیستی را ملزم کنند که قطعنامه ۱۷۰۱ را زیرپا نگذارد و از خاک لبنان سوریه را هدف قرار ندهد.

در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان در تابستان سال ۲۰۰۶ میلادی، به موجب قطعنامه ۱۷۰۱ تعداد این نیروها افزایش یافت. در حالی که پیش از جنگ چیزی حدود ۲ هزار نظامی در زمره نیروهای یونیفل در لبنان حضور داشتند، پس از صدور این قطعنامه، تعدادشان پس از جنگ به بیش از ۱۵ هزار نفر رسید.

بنابر این گزارش، در زمستان سال ۲۰۱۶ میلادی شمار این نیروها ۱۰ هزار و ۵۲۱ نظامی، ۲۵۷ کارمند و ۵۹۱ کارمند غیرنظامی محلی بود.

وی افزود: لبنان همچنان بر حق خود در بهره‌برداری از نفت و گاز [در دریای مدیترانه] در قبال جاه‌طلبی‌های اسرائیل تأکید دارد.

عون در پایان افزود: ملت لبنان به حفظ کشور یکپارچه و بدون تجزیه آن پایبند هستند

هفتاد و پنجمین نشست سران مجمع عمومی سازمان ملل دیروز (سه‌شنبه یکم مهرماه) با سخنان «ولکان بوزکر» رئیس ترکیه‌ای این مجمع و صحبت‌های «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در حالی آغاز شد که تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا، ساختمان منهتن نیویورک نه صف طولانی خودروهای دیپلماتیک و نه حضور یک به یک سران کشورهای جهان را به خود ندید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار