کد خبر: ۱۳۳۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
بورس تهران در معاملات امروز خود به زمزمه‌های کاهش نرخ سود سپرده بانکی واکنش مثبت نشان داد و رشد آرامی را تجربه کرد.
به گزارش تجارت آنلاين به نقل از ایسنا، بورس تهران بعد از یک هفته حرکت منفی به خبر قطعی شدن کاهش نرخ سود سپرده‌ها واکنش مثبت نشان داد و با رشد آرام متغیرهای خود مواجه شد.

به این ترتیب بورس تهران که به دلیل عرضه های سنگین وارد فاز منفی شده بود، در معاملات امروز خود به خبر کاهش سود سپرده های بانکی واکنش مثبت نشان داد و تا نیمه معاملات رشد100 واحدی را تجربه کرد.

بامثبت شدن روند بازار در ابتدای معاملات امروز، برخی سهامداران نسبت به فروش سهام خود اقدام کردند که این موضوع باعث برگشت روند مثبت شد به طوری که در پایان معاملات شاخص بورس تنها 4 واحد رشد کرد و در کانال 67 هزار واحد باقی ماند.

در بازار امروز شرکت‌های ملی مس، پالایشگاه اصفهان، تاپیکو، بانک صادرات، تجارت،ملت، انصار و سینا در کنار فولاد مبارکه بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس گذاشتند ؛در مقابل شرکت‌های پالایشگاه بندرعباس، مخابرات، هلدینگ خلیج فارس، نفت بهران و مپنا به همراه دوقلوهای سنگ آهنی مانع از رشد بیشتر شاخص بورس شدند.

در بازار امروز شرکت‌های پالایشگاه نفت اصفهان،لبنبات کالبر و تراکتورسازی بیشترین تقاضای خرید را به خود اختصاص داده و پتروشیمی فناوران، صبانور و پتروشیمی شازند بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در معاملات امروز ارزش و حجم معاملات نیز افت کرد و در مجموع 814 میلیون سهم به ارزش 198 میلیارد تومان داد و ستد شد ارزش بازار سرمایه در سطح 301 هزار میلیارد تومان باقی ماند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار