کد خبر: ۱۳۳۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
رئیس جمهور گفت: ۲ سال و نیم آمریکا جنگ اقتصادی علیه ما را شروع کرد؛ این جنگ اقتصادی بر مبنای توهم و محاسبات غلط آنها بود.

رئیس جمهور گفت: ۲ سال و نیم آمریکا جنگ اقتصادی علیه ما را شروع کرد؛ این جنگ اقتصادی بر مبنای توهم و محاسبات غلط آنها بود.


 حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (چهار شنبه) در جلسه هیئت دولت اظهار داشت: در دوران هشت سال دفاع مقدس روزهای تلخ و شرینی را داشتیم، بعضی از روزها برای مردم غرورآفرین بود و جایگاه ملت و ایستادگی ملت ما را به خوبی نشان می‌داد و تبیین می‌کرد.


روحانی: جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران توهم بود


وی افزود: روزهایی هم بود که روزهای سختی برای ما بود؛ آن روزی که بعد از ۲۴ ساعت یا کمتر از ۲۴ ساعت از حمله ارتش بعث به مرزهای غربی و جنوبی، یعنی صبح اول مهرماه سال ۵۹ نیروی هوایی ما قدرت نمایی بزرگی در منطقه کرد و روز اول مهر ماه ۵۹ به عنوان روز نیروی هوایی ثبت شد.

روحانی با تاکید بر اینکه نکته اساسی هم برای دیروز هم برای امروز می‌خواهم عرض کنم که چرا دشمن در ۳۱ شهریور به ایران حمله کرد گفت: عراق به دلیل توهمات و محاسبات غلط محاسبه‌ای کرده بود که ایران نیروی هوایی ندارد، وقتی آمریکا قطع رابطه کرده و تحریم کرده، نیروی هوایی باید به طور مداوم قطعه برسد و قطعات متوقف شده، بنابراین نیروی هوایی ندارد، وضع ارتش آن زمان آمادگی ندارد، سپاه هم آن زمان به صورت یک نیروی انتظامی بود و یک نیروی کوچک برای دفاع از انقلاب بود.

رئیس جمهور ادامه داد: کشورهای منطقه هم که قول حمایت دادند و پول جنگ را تأمین می‌کنند، یک سری حوادثی هم از روز اول از کردستان و خوزستان به وجود آورده بود، در داخل کشور هم متأسفانه آن زمان یک انشقاق‌های در سال ۵۹ در داخل بود؛ آنها گفتند داخل اینطوری، نیروی‌های مسلح هم اینطوری، حامی خارجی هم که ندارد، پس با حمله برق آسا انقلاب را سرنگون می‌کنیم. هدف صدام سرنگونی انقلاب و نظام بود و گفت حالا اگر به این هدف نرسیدم بخشی از خاک ایران را تصرف می‌کنم، اگر هم این نشد سومی هم قطعی است که معاهده ایران و عراق جلوی تلویزیون پاره می‌کنم و دیگر بر نمی‌گردد و حاکمیت را بر اروند رود را خواهم گرفت.

وی افزود: آمدند و رسوا و سرنگون شدند و همه کسانی که از آنها حمایت کردند اظهار پشیمانی کردند، تمام کشورهایی که در منطقه از صدام حمایت کردند اظهار پشیمانی کردند. تک تک گفتند چقدر پول به عراق دادیم و چه کمک‌هایی به صدام کردیم. این محاسبات غلط برای ما دردسر و مشکلات به وجود آورد و کشور خودش هم با مشکلات فراوان مواجه شد.

روحانی ادامه داد: امروز دقیقاً این حادثه تکرار شده و ۲ سال و نیم آمریکا جنگ اقتصادی علیه ما را شروع کرد. آن هم بر مبنای توهم و محاسبات غلط بود و این را اظهار کردند و هدفشان این بود که تمام راه‌های اقتصادی را به ایران ببندند. این نکته را تصریح می‌کنم که ما تحریم اقتصادی را از سال ۵۹ داشتیم اما جنگ اقتصادی از سال ۹۷ شروع شد. امروز بحث تحریم نیست و ما در یک جنگ اقتصادی هستیم.

رئیس جمهور گفت: امروز در جنگ هستیم و جنگ هم شوخی ندارد؛ ممکن است عده‌ای هم کشته یا زخمی شوند. جنگ برد و باخت دارد. بار جنگ تنها به دوش دولت نیست. عده‌ای کنار ننشینند و فقط راه و چاره بدهند؛ بگویند کم و کسری وجود دارد؛ بله، در جنگ، پیغمبر خدا و امیرالمومنین هم مجروح شده و عده‌ای کشته شدند. همه باید به میدان بیایند.





گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: mehrnews.com



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار