کد خبر: ۱۳۳۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
همزمان با چهارمین روز از هفته دفاع مقدس؛
بیرجند- طی مراسمی ۳۷ خانه هلال در سطح شهرستان های خراسان جنوبی به بهره برداری رسید. 

به گزارش خبرنگار مهر، طی مراسمی پیش از ظهر پنج شنبه همزمان با چهارمین روز از هفته دفاع مقدس و با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، خانه هلال گزیک به نمایندگی از ۳۷ خانه هلال در سطح استان به بهره برداری رسید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در این مراسم با اشاره به اهمیت خانه های هلال بیان کرد: با توجه به گستردگی استان، پراکندگی جمعیت و فاصله زیاد بین مراکز جمعیت هلال احمر در شهرها، راه‌اندازی خانه‌های هلال و استفاده از توان داخلی دهستان‌ها نقش بسزایی در کاهش خسارت در حوادث طبیعی و غیرمترقبه دارد.

محمد رضا رضایی با بیان اینکه با افتتاح این پروژه ها، تعداد خانه های هلال فعال در استان به ۸۰ مورد افزایش می یابد، افزود: از مجموع خانه های هلال فعال، ۱۵ مورد شهری و ۶۵ مورد روستایی است.

رضایی بیان کرد: همچنین چهار خانه هلال در فردوس، چهار خانه در خوسف، سه خانه در بشرویه، پنج خانه در زیرکوه، ۲۲ مورد در طبس و شش خانه در سربیشه فعال است.

وی ادامه داد: همچنین سه خانه هلال در بیرجند، ۱۲ خانه در قاین، هشت مورد در درمیان، ۹ مورد در نهبندان و چهار خانه در سرایان فعالیت می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: این خانه‌ها با همکاری دهیاران، بخشداران و سایر دستگاه‌های اجرایی راه‌اندازی شده و امکانات اولیه در اختیار آنها قرار گرفته است.

رضایی بیان کرد: این پروژه ها در راستای افزایش تاب آوری جامعه و مشارکت هر چه بیشتر مردم در امدادرسانی های زمان حوادث اجرا شده است.

وی ارائه آموزش های امدادی را از جمله فعالیت های این خانه ها عنوان کرد و افزود: هر فرد می تواند با فراگیری بایدها و نبایدهای امدادی در صحنه حوادث، نقش بسزایی در نجات جان آسیب دیدگان ایفا کند.

رضایی بیان کرد: امید است بتوانیم از طریق ایجاد خانه های هلال حجم آسیب های ناشی از حوادث طبیعی و غیر طبیعی را کاهش دهیم.

حسینعلی بخشی، فرماندار درمیان هم در این مراسم با اشاره به رشادت های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: خراسان جنوبی با تقدیم دو هزار شهید طی عمر با برکت انقلاب به خوبی درخشیده است‌.

وی با اشاره به حضور امدادگران در هشت سال دفاع مقدس، اظهار کرد: نیروهای هلال احمر در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران هم حضور داشته و عده زیادی در امدادسانی ها به مجروحین به درجه شهادت رسیده اند.

بخشی بیان کرد: امروز هم داوطلبان هلال احمر به عنوان اولین نیروها در صحنه های حوادث حضور داشته که این امر بر اهمیت نقش و رسالت آنها در کاهش آلام بشری می افزاید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار