کد خبر: ۱۳۳۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷
بررسی های تجارت آنلاین نشان می دهد «رزم حسینی» با رأی بالا به ساختمان سمیه می رود
«علیرضا رزمحسینی» استاندار ۵۹ ساله و کرمانی خراسان رضوی است . چهرهای که از ابتدای شروع به کار دولت دوازدهم، نامش برای وزیر شدن در وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح بود؛ اما همواره از پذیرش این مسئولیت امتناع می کرد.

گزینه مطلوب برای وزارتخانه راهبردی

گروه سیاسی: نزدیک به چهار ماه از نبود وزیر در وزارت صمت می گذرد. ۲۲ اردیبهشت ماه امسال با دستور رئیس جمهور رحمانی از سمت وزارت صمت برکنار و سرپرستی این وزارت خانه بر عهده مدرس خیابانی قائم مقام وزیر در امور بازرگانی قرار گرفت . هر چند مدرس در طول ۳ ماه مسئولیت خود در وزارت صنعت تلاش کرد تا کارنامه قابل قبولی به نمایندگان مجلس ارائه دهد اما در نهایت نمایندگان برنامه او را برای وزارت صمت قانع کننده ندانستند و مدرس خیابانی نتوانست از مجلس رأی اعتماد دریافت کند. پس از رای نیاوردن مدرس خیابانی در مجلس یازدهم، رئیس جمهور که قانونی مجاز به معرفی سرپرست دیگر برای وزارتخانه صمت نبود و باید بلافاصله گزینه بعدی خود را برای تصدی مسئولیت این وزارتخانه به مجلس معرفی میکرد، با استجازهای که گفته شد گرفته شده، زمینه را برای رایزنی و بررسی بیشتر مهیا کرد و در حقیقت این فرصتی بود که بتواند گزینه اصلی و نهایی خود را متقاعد و سپس او را معرفی کند.

در این مدت سرقینی سرپرستی وزارت صمت را بر عهده گرفت . اما این روزها گزینه های متعددی برای وزارت صمت از سوی رسانه ها و افراد مختلف گمانه زنی می شدند که در نهایت علیرضا رزم حسینی به عنوان گزینه اصلی وزارت صمت به مجلس معرفی شد. «علیرضا رزمحسینی» استاندار ۵۹ ساله و کرمانی خراسان رضوی است . چهرهای که از ابتدای شروع به کار دولت دوازدهم، نامش برای وزیر شدن در وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح بود؛ اما همواره از پذیرش این مسئولیت امتناع میکرد. تا بالاخره نام او رسما به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس یازدهم معرفی شد. دور رزو قبل حسینعلی امیری با اعلام این خبر که رزم حسینی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت از سوی دولت به مجلس معرفی شده است، گفت: آقای روحانی در نامهای به مجلس، آقای علیرضا رزم حسینی را به عنوان وزیر پیشنهادی صمت به مجلس معرفی کرد و طبق آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، قاعدتاً یک هفته پس از اعلام وصول این موضوع، جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی باید برگزار شود. ارتباط خوب رزم حسینی با بدنه هر دو جریان سیاسی حکایت از تعیین تکلیف سرنوشت این وزارتخانه پس از گذشت بیش از چهار ماه دارد و پیش بینی می شود این بار رزم حسینی به عنوان وزیر صنعت و معدن و تجارت از بهارستان نشینان کلید ورود به ساختمان سمیه را بگیرد. رزم حسینی هم اکنون استاندار خراسان رضوی در دولت دوازدهم است. وی روز چهارشنبه نوزدهم دی ماه ۱۳۹۷ با حکم وزیر کشور در مشهد به عنوان استاندار خراسان رضوی منصوب شد. او همچنین استاندار استان کرمان در دولت یازدهم و سال ابتدایی دولت دوازدهم بوده و تحصیلکرده کارشناسی علوم اقتصادی و بازرگانی از دانشگاه شهید باهنر کرمان است.

 

*از رفاقت با حاج قاسم تا دریافت نشان فتح از رهبر معظم انقلاب

رزمحسینی طی سالهای جنگ ایران و عراق در عملیات امام مهدی (عج) در سال ۱۳۵۹ جبهه سوسنگرد و عملیات ثامن الائمه، بیتالمقدس، فتحالمبین، رمضان، بدر و خیبر حضور داشتهاست. وی از بنیانگذاران مهندسی مخابرات عملیات جنگ در جبهههای جنوب و از همرزمان سرداران شهید احمد کاظمی، حسین خرازی، احمد متوسلیان و همرزم و دوست شهید حسن باقری بوده است. او همچنین قائممقام فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان به فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی و جانشین عملیات قرارگاه خاتمالانبیا در دوران جنگ بود و در عملیات خیبر جانباز شد. گزینه معرفی شده از سوی دولت برای تصدی کرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین نشان فتح از سوی رهبر معظم انقلاب دریافت کرده و پس از جنگ نیز، اقدام به پایهگذاری بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس کرده است.

 

*جلسه رأی اعتماد به رزمحسینی چهارشنبه هفته آینده برگزار می شود

روز گذشته سخنگوی هیأت رئیسه مجلس از برگزاری جلسه رأی اعتماد وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در چهارشنبه هفته آینده خبر داد.

محمدحسین فرهنگی گفت: جلسه رأی اعتماد به علیرضا رزمحسینی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت چهارشنبه هفته آینده ۹ مهر ۹۹ برگزار میشود.

وی افزود: در این جلسه، دولت اعم از رئیس جمهور و وزیر پیشنهادی جمعاً یک ساعت و نیم فرصت دارند تا از برنامههای وزیر پیشنهادی دفاع کنند که یک ساعت آن قبل از صحبتهای موافقان و مخالفان و نیم ساعت آن بعد از صحبتهای نمایندگان موافق و مخالف خواهد بود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: طبق روال در یک ساعت قبل از صحبتهای موافقان و مخالفان وزیر رئیس جمهور یا معاون اول وی به دفاع از وزیر پیشنهادی میپردازند و در نیمساعت پایانی وزیر پیشنهادی به ابهامات و سؤالات نمایندگان موافق و مخالف پاسخ میدهند.

فرهنگی خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم نمایندگان در این جلسه در موافقت و مخالفت با وزیر پیشنهادی
مطالب خود را مطرح میکنند و طبق برنامه دو نفر موافق و دو نفر مخالف به قید قرعه مطالب خود را در این باره مطرح میکنند که هر یک از موافقین و مخالفین پانزده دقیقه برای ارائه مطالب خود فرصت دارند و میتوانند
بخشی یا همه وقت خود را در اختیار نماینده دیگری هم قرار دهند.

وی افزود: پس از صحبتهای موافقان و مخالفان و صحبتهای وزیر پیشنهادی رأیگیری درباره وزیر انجام میشود.

 

*رزم حسینی توانایی حل مشکلات صنعت و معدن را دارد

معرفی رزم حسینی با استقبال بسیاری از نمایندگان مجلس رو به رو شده و آنان معتقدند او می تواند به مطالبات مردم و نمایندگان به خوبی پاسخ دهد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان و نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس با اشاره به ویژگیهای وزیر صمت، افزود: از آنجایی که وزیر پیشنهادی صمت تجربه استانداری در استان های کرمان و خراسان رضوی را در کارنامه کاری خود داشته و به عنوان رئیس ستاد تنظیم بازار، رئیس کارگروه اشتغال، رئیس کارگروه تولید و... خدمت کرده، می تواند با اخذ تدابیر ویژه زمینه ساماندهی بازار را فراهم کند.

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت از نظر کارشناسان در تصمیمگیریها استفاده میکند، اضافه کرد: وی میتواند از طریق گفتوگو و تعامل با رئیس کل بانک مرکزی و سایر وزرای اقتصادی دولت بسیاری از موانع پیش روی تولیدکنندگان مانند تامین مواد اولیه و... را برطرف کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است در مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی صمت دیدگاههای
موافق و مخالف وجود دارد، ادامه داد: جلسهای در کمیسیون آئین نامه مجلس با حضور وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت برگزار شد و برنامههای ایشان برای تصدی
در این منصب مورد بررسی قرار گرفت.

 

*برنامه های رزم حسینی یکشنبه در کمیسیون صنایع برررسی می شود

سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم در گفتگو با روزنامه تجارت عنوان کرد: روز یکشنبه جلسه ای در کمیسیون صنایع با حضور آقای رزم حسینی گزینه پیشنهادی وزارت صمت برگزار خواهد شد و در این جلسه برنامه های وی برای وزارت صمت بررسی می شود.

وی افزود: در شرایط فعلی تعامل و توجه به امور کارشناسی و هماهنگی با مجلس میتواند بسیاری از مشکلات و موانع پیشروی صنعت و معدن را رفع کند و آقای رزم حسینی وزیر پیشنهادی صمت از این ویژگی برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: به نظر می رسد پس از بررسی برنامه های رزم حسینی در کمییسیون صنایع نمایندگان مشورتی در این زمینه داشته و نسبت به برنامه های وی اعلام نظر کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار