کد خبر: ۱۳۳۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹
اما این پول ها کجا رفته اند و واشنگتن چه اهداف سیاسی یا امنیتی را از تخصیص چنین هزینه دنبال کرده است؟

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، کاربران لبنانی در توییتر پس از آنکه دیوید هیل، معاون وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد آمریکا 10 میلیارد دلار برای تقویت ارتش لبنان و به اصطلاح سازمان های جامعه مدنی اختصاص داده است، برآشفته و مقصد اصلی این پول و هدف های آن را برملا کردند.

دیوید هیل، معاون وزیر خارجه آمریکا دیروز طی اظهاراتی در نشست کمیسیون امور خارجی کنگره اعلام کرد که دولت های آمریکایی از 2005 تا امروز ده میلیارد دلار برای تقویت "نیروهای مسلح لبنان و سازمان های جامعه مدنی" هزینه کرده اند. این در حالی است که طبق آمار و ارقام، سقف کمک هاب آمریکا به ارتش لبنان حداکثر 4 میلیارد دلار بوده است. بنابراین به نظر می رسد که واشنگتن 6 میلیارد دلار را صرف سازمان هایی کرده است که هیل از آنها به عنوان "سازمان های جامعه مدنی" یاد کرده است.

اما این پول ها کجا رفته اند و واشنگتن چه اهداف سیاسی یا امنیتی را از تخصیص چنین هزینه دنبال کرده است؟

کاربران لبنانی با راه اندازی هشتگ #ثوره_١٠_ملیار (انقلاب 10 میلیاردی) و ترند کردن آن، تأکید کردند که تظاهراتی که برای براندازی دولت سابق به بهانه مبارزه با فساد راه افتاد، با همین پول و از یک سو به منظور نهادینه کردن فساد سیاسی و از سوی دیگر براندازی دولت راه افتاد. تا به این بهانه با حمایت از سیاست های آمریکایی مقاومت و پایگاه مردمی و گروه های لبنانی حامی مقاومت را در انزوا قرار دهند کردند.

 

کاربری با نام Ali Malli با تعجب گفته است: "ده میلیارد، حرامی"

 

بازتولید رهبران لبنانی

پول‌های آمریکا در مؤسسات خاص یا جمعیت های سیاسی وابسته به رهبران فرقه ای و طائفی هزینه شده است و به آنها کمک می‌کند تا در نهایت نابرابری در رقابت دموکراتیک، رهبری خود را باز تولید کنند.

 

 

بهره برداری سیاسی برای براندازی دولت به اسم دموکراسی

آمریکا از این پول برای تقویت مؤسسات سیاسی، رسانه ای و احزاب نوپا و سازمان هایی به بهانه های بشردوستانه یا تقویت دموکراسی یا حمایت از حقوق بشر استفاده کرده است، این پول ابزار آمریکا در لبنان علیه حزب الله و محور مقاومت است.

کاربری به نام "مُ" نوشت: ساده است پیاده نظام سیاست آمریکا در حکومت با پول مردم بر ما حکومت می کنند و ما بهای خدمت انها به آمریکا را می پردازیم.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار