کد خبر: ۱۳۳۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹

مدیر کمک‌های اضطراری سازمان بهداشت جهانی از احتمال افزایش بیشتر شمار قربانیان مبتلا به بیماری کووید-۱۹ خبر داده است. این در حالی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا و دیگر نقاط جهان همچنان در حال افزایش است.

به گزارش دویچه وله؛ مایکل رایان، مدیر کمک‌های اضطراری سازمان بهداشت جهانی، در ژنو خطاب به خبرنگاران گفت: «رسیدن شمار قربانیان کرونا در جهان به دو میلیون نفر، گرچه غیرقابل باور است، اما غیرممکن نیست.»

او حتی گفت، هرگاه جامعه جهانی در یک تعامل عمومی به مقابله با این ویروس اقدام نکند، رسیدن شمار قربانیان ابتلا به کرونا در سطح جهان به دو میلیون نفر و حتی بیش از آن نیز "بسیار محتمل" است.

مایکل رایان در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی خطاب به خبرنگاران گفت که می‌توان مانع از افزایش شمار قربانیان کرونا در جهان شد. به باور او، چنین امری تنها در صورتی ممکن است که همه اقدامات پیش‌بینی‌شده علیه ویروس کرونا در همه جهان و به‌گونه‌ای قاطع صورت گیرد.

او رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اجرای توصیه‌های ناظر بر نظافت، استفاده از ماسک، حفظ فاصله، تست کرونا، رصد کردن تماس افراد در صورت مشاهده موارد ابتلا، قرنطینه و اقدامات نظیر آن‌ها را برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ الزامی دانست.

مدیر کمک‌های اضطراری سازمان بهداشت جهانی گفت: «پرسش اینجاست که آیا ما برای یک اقدام مشترک و فراملی آمادگی داریم؟ آیا آمادگی آن را داریم که به جای سپردن سرنوشت خود به دست این ویروس، تلاشی مشترک برای کنترل آن انجام دهیم؟»

مایکل رایان در ادامه گفت، هرگاه چنین امری صورت نگیرد و فعالیت‌های هر کشوری در راستای این تعامل جهانی نباشد، آنگاه باید انتظار خطر افزایش شمار قربانیان کرونا به میزان دو میلیون نفر را داشته باشیم.

اشاره مدیر کمک‌های اضطراری سازمان بهداشت جهانی به رویکردهای ناسیونالیستی در قبال مبارزه با کرونا در برخی از کشورهای جهان است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در نطق افتتاحیه ۷۵مین نشست مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرده بود که رویکردهای ناسیونالیستی و پوپولیستی به بحران کرونا در جهان شکست خورده است. او نیز خواستار تعامل جهانی در مقابله با شیوع این ویروس شده بود.

شمار فوتی‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در جهان در حال حاضر به مرز یک میلیون نفر نزدیک می‌شود. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که شمار قربانیان کرونا ظرف هفته آینده از این مرز عبور کند.

این در حالی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا نیز همچنان در جهان روندی صعودی دارد. وضعیت در آمریکا وخیم گزارش شده است. در این کشور، شمار مبتلایان به ویروس کرونا از مرز هفت میلیون نفر گذشته است.

بر اساس آمار منتشرشده از سوی دانشگاه جانز هاپکینز، پس از آمریکا، هند با پنج میلیون و ۸۰۰ هزار مورد ثبت‌شده کرونا در رده دوم قرار دارد.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در برزیل نیز حدود چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر اعلام شده است. همین مرکز شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در جهان را بیش از ۳۲ میلیون نفر اعلام کرده‌ است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان نیز بالغ بر ۲۸۳ هزار نفر می‌شود. به عنوان نمونه، بر اساس آمار منتشرشده از سوی انستیتو کخ، روز جمعه ۲۵ سپتامبر بیش از ۲۵۰۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در آلمان ثبت شده است.

احتمال می‌رود که در پی سرد شدن هوا، شمار مبتلایان به ویروس کرونا نیز افزایش یابد؛ پدیده‌ای که اکنون در شماری از کشورهای اروپایی، از جمله در فرانسه و اسپانیا، مشاهده می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار