کد خبر: ۱۳۳۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
خانه ملت نوشت: علیرضا رزم‌حسینی، وزیر پیشنهادی صمت با حضور در نشست مجمع نمایندگان استان تهران برنامه‌های خود را برای این وزارتخانه تشریح کرد.

علی خضریان درباره تشریح جلسه مجمع نمایندگان تهران با علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صمت، گفت: در این نشست وزیر پیشنهادی صمت برنامه‌های خود را برای تصدی این وزارتخانه ارائه کرد که دارای سه رویکرد و محور کلیدی بود.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران افزود: نمایندگان خواستار تعیین اولویت‌ها در برنامه با توجه به زمان کوتاه باقی مانده تا پایان دولت دوازدهم شدند و از عملیاتی ‌نشدن برخی برنامه‌ها ابراز نگرانی و بر ضرورت ساماندهی قیمت کالاها و بازار خودرو تاکید کردند.

وی یادآور شد: از وزیر پیشنهادی به جد تقاضا شد در صورت رای اعتماد نمایندگان باید نسبت به ساماندهی قیمت‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشد و با ارائه گزارش به مجلس، استفاده از نظرات کارشناسی مجلس و کمیسیون‌های تخصصی با توجه به زمان کوتاه باقی مانده به راهکارهای صریح برسند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: برخی از نمایندگان نقاط قوت و ضعف سوابق وزیر پیشنهادی را مطرح کردند که قرار شد وزیر در بخش‌هایی که خلاء سوابق دارد با استفاده از تیم‌های کارشناسی، مشاوره‌ای و مدیران با تجربه این موضوع را پوشش دهد تا در فرصت باقی مانده فرصت برای خدمت از دست نرود.

خضریان یادآور شد: وزیر پیشنهادی پس از استماع دیدگاه و نظرات نمایندگان با پذیرش برخی، پاسخ‌هایی را ارائه کرد.

وزارت صمت تخصصی است / بنگاه سیاسی نیست

رزم‌حسینی نیز در این جلسه به نمایندگان گفت: طی دو روز گذشته نشستی را با سرپرست و معاونان وزارتخانه برگزار کردیم و در جریان امور و مشکلات قرار گرفتیم؛ این وزارتخانه تخصصی است و بنگاه سیاسی نیست بنابراین به شدت تدبیر خواهیم کرد سیاسی‌کاری و جناح‌ بازی مدیریت شود و باید وزارت تولید، اشتغال، صادرات، افزایش درآمد و رضایتمندی شکل بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد، رانت‌خواری و ویژه‌خواری در اولویت قرار خواهد گرفت، گفت: این وزارتخانه زمینه کار دارد و به طور قطع امضاهای طلایی، بروکراسی محض اداری و قوانین مزاحم را کنترل خواهیم کرد همچنین ماهانه به کمیسیون های تخصصی گزارش میدانی ارائه خواهیم کرد و در سیاست‌های کاری باید انسجام کاملی میان وزارت صمت، بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و وزارت جهاد کشاورزی به وجود آید و وحدت رویه ایجاد شود و همچنین در حوزه انسجام بخشی این دستگاه ها باید کار کنیم.

وزیر پیشهادی صمت تصریح کرد: این وزارتخانه بی سامان‌ترین وزارتخانه در شرایط فعلی تحریم و کرونا بوده و دارای شرایط ویژه‌ای است بنابراین انتظار داریم پشتیبانی حداکثری مجلس را داشته باشیم و کار کارشناسی و خرد جمعی مبتنی بر کارشناسان دولت، کمیسیون های تخصصی مجلس و اتحادیه ها، اصناف، تشکل ها و اتاق های بازرگانی است، زیرا تصمیم گیر و تصمیم ساز هستند.

216216

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار