کد خبر: ۱۳۳۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
ایرنا نوشت: به دنبال حملات موشکی به سفارت آمریکا در بغداد، این سفارتخانه امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای از انجام پاره‌ای اقدامات اضطراری در دو روز آینده (دوشنبه و سه شنبه) برای محافظت از این مکان خبر داد.

 بر اساس بیانیه سفارتخانه آمریکا در بغداد، این اقدامات با به صدا درآمدن سامانه هشدار خطر همراه خواهد بود که باعث سر و صدا و آزار ساکنان مناطق پیرامون سفارت خواهد شد.

در همین راستا کانال خبری «صابرین نیوز» نزدیک به گروه‌های نوظهور مقاومت در عراق اعلام کرد که به دنبال ناکامی سامانه دفاع موشکی موجود تحت عنوان  «سی آر ام» (CRM) در دفع حملات موشکی، سفارتخانه آمریکا در بغداد درصدد نصب سامانه دفاع موشکی جدید با برد متوسط است.

صابرین نیوز، این اقدام جدید سفارتخانه آمریکا را در راستای ایجاد رعب و وحشت در شهروندان محلات «الجادریه»، «القادسیه»، «کراده داخل»، «ابو نواس»، «منطقه امنیتی سبز» و «شالجیه» بغداد دانسته و از اهالی این مناطق خواسته که نسبت به خطرهای این اقدام نظامی هوشیار باشند.

این کانال خبری افزود: پایگاه نظامی «التوحید الثالثه» وابسته به نیروهای اشغالگر آمریکا (داخل سفارتخانه آمریکا در بغداد) در صدد آزمایش سلاح سنگین نظامی است.

این رسانه از شهروندان عراقی ساکن پیرامون سفارت آمریکا در بغداد خواسته که پنجره‌های خانه‌های خود را باز گذاشته و از بیرون رفتن هنگام انجام تمرین نظامی آمریکا خودداری کنند.

سفارتخانه آمریکا در حالی نسبت به نصب سامانه جدید دفاع هوایی خبر داده که دولت عراق تاکنون در این باره اظهار نظر نکرده و هنوز معلوم نیست که این اقدام با اطلاع بغداد انجام می‌شود یا خیر.

دولت کنونی عراق پیشتر در خصوص سامانه دفاع موشکی  CRM  گفته بود که دولت پیشین «عادل عبدالمهدی» مجوز استفاده از این سامانه را به سفارت آمریکا در بغداد داده است، اما تاکنون درباره استفاده از سامانه جدید موشکی در این سفارتخانه هیچ اظهار نظری نکرده است.

 این در حالی است که برخی جریان‌های سیاسی معتقدند که سفارتخانه آمریکا بیش از اینکه نمایندگی دیپلماتیک باشد، به یک پایگاه نظامی در مرکز پایتخت عراق تبدیل شده است.

311311
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار