کد خبر: ۱۳۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳
سازمان ملل اعلام کرد که نمایندگان دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و جنبش انصارالله برای مبادله ۱۰۸۱ اسیر که در میان آنها سعودی ها و سودانی ها وجود دارند، به توافق رسیده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان ملل اعلام کرد که نمایندگان دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و جنبش انصار الله برای مبادله ۱۰۸۱ اسیر، به توافق رسیده اند.

بر اساس گزارش عیاش دراجی خبرنگار شبکه الجزیره؛ این توافق طی ۱۰ روز مذاکره در سوئیس رخ داد و قرار است که مبادله در ۱۵ اکتبر آتی انجام شود.

الجزیره گزارش داد: طبق این توافق، ۶۸۱ اسیر انصارالله و ۴۰۰ اسیر طرف دیگر که در میان آنها ۱۵ سعودی و ۴ سودانی وجود دارد، آزاد خواهند شد.

مارتن گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن درباره این توافق گفت: هدف ما رسیدن به توافق و آنگاه گفتگو درباره موضوعات دیگر به منظور ایجاد صلح دائمی است.

همچنین کمیته بین المللی صلیب سرخ هم از این توافق استقبال کرد و از طرفین خواست که زمینه عملی شدن توافق انجام شده را فراهم آورند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد: ما بر این باوریم که این توافق به ملت یمن امید می دهد و امکان دست یابی به راه حل های مثبت را میسر می سازد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار