کد خبر: ۱۳۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
رئیس‌جمهور آذربایجان با بیان اینکه "اجازه پایمال شدن خون شهدایمان را نخواهیم داد"، اعلام کرد که "ما از خاک خود دفاع می‌کنیم و قره‌باغ متعلق به آذربایجان است."
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهور آذربایجان با بیان اینکه "اجازه پایمال شدن خون شهدایمان را نخواهیم داد"، اعلام کرد که "ما از خاک خود دفاع می‌کنیم و قره‌باغ متعلق به آذربایجان است."

به گزارش ایسنا به نقل از آناتولی، الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان اعلام کرد: اجازه پایمال شدن خون شهدایمان را نخواهیم داد. خودروهای نظامی متعلق به ارتش ارمنستان را منهدم کردیم. ما از خاک خود دفاع می‌کنیم و قره‌باغ متعلق به آذربایجان است.

علی‌اف ضمن اشاره به اینکه ارمنستان به صورت مداوم به سمت مواضع ارتش آذربایجان و مناطق مسکونی در خط مرزی حمله می‌کند، تصریح کرد که ارمنستان در ماه ژوئیه نیز شهر توووز در مرز آذربایجان با این کشور را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد که در نتیجه آن غیرنظامیان و خانه‌های مسکونی آسیب دیده بودند.

وی با تاکید بر اینکه حملات را طرف ارمنستان آغاز کرده و در نتیجه آن شهروندان آذربایجان جان باختند، گفت: ارتش آذربایجان جواب لازم را به دشمن داده و نتوانستند یک وجب هم از خاک ما را به دست بیارند. حملات دشمن دفع شده و تمامیت ارضی کشورمان حفظ شده است. آذربایجان توانایی انتقال جنگ به خاک ارمنستان را دارد اما ما در خاک آن کشور اهداف نظامی نداریم. هدف ارمنستان اشغال خاک آذربایجان و از طریق اشغال در پی تضعیف ما است. بر این اساس ارمنستان یک سیاست اشغالگری را در پیش گرفته است.

رئیس‌جمهور آذربایجان با اشاره به مشکلات اقتصادی و اجتماعی موجود در ارمنستان٬ تصریح کرد که "با این حملات در پی سرپوش گذاشتن به مشکلات مذکور هستند. از سوی دیگر ارمنستان در پی برهم زدن روند مذاکرات نیز است و می‌توانم بگویم که موفق هم شدند٬ بخاطر سیاست‌های دوگانه و نگرش غیر سازنده طرف ارمنستان٬ مذاکرات بین دو کشور متوقف شده است."

الهام علی‌اف٬ رئیس جمهور آذربایجان در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه ارمنستان گروه‌های جدای طلب به خاک آذربایجان اعزام می‌کند، گفت: فرمانده این گروه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده است. اظهارات فرد مذکور به پلیس نشان می‌دهد که این گروه برای انجام فعالیت‌های تروریستی علیه غیرنظامیان به آذربایجان فرستاده شدند. ارمنستان امروز علیه ارتش و غیرنظامیان یک فعالیت تحریک آمیز انجام داده است و پاداش این اقدام را گرفتند و خواهند گرفت. ارمنستان٬ تروریست‌ها از کشورهای مختلف را علیه آذربایجان استفاده می‌کند. ارمنستان یک کشور حامی گروه‌های تروریستی است.

وی همچنین در واکنش به اظهارات مقامات ارمنستان مبنی بر اینکه قره‌باغ متعلق به ارمنستان است٬ تصریح کرد که این دروغ است و قره‌باغ متعلق به آذربایجان است: "این نوع اظهارات به روند مذاکرات نیز ضرر می‌رساند. بر این اساس هدف ارمنستان برهم زدن روند مذاکرات و حفظ موقعیت فعلی خود است."

در همین حال منابع آذربایجانی امروز (دوشنبه) اعلام کردند با ادامه درگیری‌ها بین نیروهای دو طرف در قره‌باغ، ۳۲ سرباز ارمنستانی کشته شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار