کد خبر: ۱۳۳۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
سردار دل‌ها لقبی برازنده، ساده و عمیق برای قهرمان این کتاب بوده و او رستم میدان‌های نبرد و رستم رنج و تلاش و درد است؛ به او هم می‌شود رستم دستان گفت، اما نه رستم دستان نقال‌خوان‌ها بلکه او رستم دستان پینه بسته یک ملت است.

خبرگزاری فارس ـ اردبیل؛ پیغام فتح| حامد قادری: «هفت خوان سلیمان» با ظرایف شاعرانه و آرایه‌های ادبی، نقشه‌ای است نظامی که با اجتماع حروف الفبا جزئیات یک عملیات را توضیح می‌دهد.

این کتاب نسخه‌ای است حکیمانه که از زهرآبه درد، معجون و اکسیر درمان می‌سازد و فریادی است که از حنجره خونین کلمات بلند می‌شود، کلماتی که به امید فتح و پیروزی همدیگر را سخت در آغوش می‌فشارند تا جمله‌ای واحد بسازند و بگویند وحدت سرلوحه‌ همه کارها و رمز پنهان همه موفقیت‌های بشر است.

هر کلمه‌ای که در این طور کاغذی تجلی پیدا می‌کند آیت و نشانه‌ای است از رسالت یک کلیم و یک موسی، موسایی که دست بیضایش با یک حلقه انگشتر عقیق به تمام جهان فراخوان مقاومت داد. مقاومتی پویا و ضد سکون، مقاومتی قوام برانگیز و حرکت‌زا، مقاومتی موسوم با دمی عیسوی، مقاومتی محمدی با حسام علوی و مقاومتی عاشورایی با تاکتیک زینبی.

نویسنده هفت خوان سلیمان در بخشی از این کتاب می‌نویسد؛ در این کتاب با هفت خوان حماسی کار دارم اما هفت خوان من نه داستان خیالی است نه افسانه خالی، بلکه حقیقتی است عریان و قابل لمس نه جلوه‌های ویژه دارد نه کوه‌های مصنوعی نه دریاهای آبکی، قهرمان را گریم نکرده‌اند، قهرمانش را همه می‌شناسند و از نزدیک لمس کرده‌اند، قهرمانی که رخشش همت، کلاه خودش ایمان، شمشیرش غیرت و سپرش مردانگی است.

از مبارزه با اژدهای نفس تا اژدهای آمریکای دو سر

هفت خان سلیمان قهرمانی دارد که در هفت خوان زندگی‌اش اژدهاهای زیادی را با شمشیر اراده‌اش دو نیم کرده است. از اژدهای نفس گرفته تا اژدهای استعمار و از اژدهای پهلوی گرفته تا اژدهای جغرافیایی مثل آمریکای دو سر.

سردار دل‌ها لقبی با مسما و برازنده، ساده و عمیق، موزون و متین برای قهرمان این کتاب بوده و او رستم میدان‌های نبرد و رستم رنج و تلاش و درد است به او هم می‌شود رستم دستان گفت، اما نه رستم دستان نقال‌خوان‌ها بلکه او رستم دستان پینه بسته یک ملت است.

«هفت خوان سلیمان» از انتشارات خط هشت به تالیف «وفا منافی اردبیلی» است که در هفت فصل با عنوان‌های نگاه سلیمان، گواه سلیمان، سپاه سلیمان، آه سلیمان، ماه سلیمان، راه سلیمان و جاه سلیمان به ارائه مطالبی پیرامون جهاد بزرگ سردار دل‌ها می‌پردازد.

مطالعه این کتاب به کلیه ملت‌ها به‌خصوص عاشقان سردار دل‌ها، ملت غیور و شهید پرور ایران توصیه می‌شود تا بیش از پیش با اهداف و آرمان‌های سردار شهید و رشید اسلام آشنا شوند.

گفتنی است؛ طی مراسمی کتاب «هفت خوان سلیمان» به تالیف وفا منافی اردبیلی در محل نمایشگاه کربلای ۵ که به‌مناسبت هفته دفاع مقدس دایر شده، رونمایی شد.

- انتهای پیام/۳۴۶۳/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار