کد خبر: ۱۳۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
بر اساس آمارهای هفته گذشته موسسه روبرت کخ، ۲۱۸ هزار و ۵۱۹ نفر در آلمان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. همچنین ۹ هزار و ۲۰۷ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، صدراعظم آلمان به دنبال افزایش شیوع ویروس کرونا در این کشور، با اعلام نگرانی نسبت به وضعیت موجود، درباره شرایط خطرناک کنونی در آلمان و کشورهای همسایه هشدار داد.

به گزارش نشریه بیلد آلمان آنگلا مرکل روز دوشنبه اعلام کرد: «اگر اوضاع به همین ترتیب ادامه یابد ، روزانه ۱۹ هزار و ۲۰۰ مورد ابتلا خواهیم داشت که این رقم مشابه سایر کشورها است.»

بنابر گزارش نشریه بیلد صدر اعظم آلمان این مطلب را در کنفرانس ویدیویی هیئت رئیسه حزب حاکم آلمان بیان و تاکید کرد در پایان ماه مارس (اواسط فروردین) حدود ۶۰۰۰ آلودگی جدید در روز در آلمان وجود داشت.

در همین رابطه «اشتفن زایبرت» سخنگوی مرکل، پس از این نشست مجازی وقتی از وی سوال شد که چطور صدر اعظم این آمار را بدست آورده، گفت که نمی تواند درباره سخنانی که در محفلی داخلی بیان شده است اظهارنظر کند.

مرکل در این جلسه هشدار داده که آلمان باید سریع‌تر، مداخله و روند همه گیری را متوقف کند و برای این کار نیز باید اولویت ها تعیین شوند. به گفته مرکل فعالیت های اقتصادی باید جریان یافته ، مدارس و مراکز مهد کودک باز مانده و جریان عادی زندگی باید ادامه یابد.

صدراعظم آلمان از برگزاری مهمانی ها ، تردد پرشمار در اماکنی مانند رستوران ها و رویدادهای مذهبی به عنوان عوامل اصلی گسترش ویروس کرونا در این کشور یاد کرده و گفته است: آنچه مرا بیش از هر چیز نگران می کند این است که همه چیز در کشورهای اطراف ما در حال انفجار است. تعداد آلودگی ها در اروپا نگران کننده است. از این رو همه کارها باید در آلمان انجام شود تا تعداد مبتلایان با رشد تصاعدی ادامه نیابد.

در این کنفرانس ویدیویی همچنین «آرمین لاشت» نخست وزیر ایالت نوردراین-وستفالن و «فولکر بوفیر» از مقامات ایالت هسن در مورد یافتن راه حل های منطقه ای اظهار نظر کردند. به اعتقاد لاشت مناطق مختلف آلمان به پاسخهای متفاوت نیاز دارند، همان گونه که در این ایالت قوانین مربوط به رویدادهای خصوصی سخت تر شده است. با این حال نه بوفیر و نه لاشت تعطیلی مجدد اقتصادی را به صلاح ندانستند.

بر اساس آمارهای هفته گذشته موسسه روبرت کخ، ۲۱۸ هزار و ۵۱۹ نفر در آلمان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. همچنین ۹ هزار و ۲۰۷ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار