کد خبر: ۱۳۴۱۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
سعادتی مطرح کرد؛
شهردار منطقه ۱۲ تهران به تشریح برنامه‌های ویژه این منطقه به مناسبت «هفته تهران» پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ تهران ضمن گرامی داشت «هفته تهران»، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشحال هستیم که «هفته‌ تهران» هر سال پر بارتر برگزار می‌شود و نقش ما در این هفته پر رنگ است و این هم به دلیل قرار گرفتن این منطقه در بافت تاریخی شهر است.

وی ادامه داد: تقارن ماه‌ صفر با «هفته تهران» موجب شده به مسأله ویژگی‌های شهر تهران با موضوع سوگواری اباعبدالله (ع) و یارانشان بپردازیم. به شکلی این مراسم‌ها برگزار می‌شود که نشان دهیم در طول تاریخ تهران، به چه شکل مراسم‌ عزاداری محرم در آن برگزار شده است.

سعادتی با بیان اینکه روز یکشنبه ۱۳ مهر ماه در کاخ گلستان برنامه‌ هنر تعزیه و نمایش اجرا خواهد شد، تصریح کرد: برنامه‌های ما در این هفته شامل دو بخش آنلاین و حضوری خواهد بود. موضوع برنامه‌های ما که از ۱۲ مهرماه شروع می‌شود، رسوم محله‌های قدیمی و مخصوصا بازار بزرگ تهران است که در شبکه‌های اینترنتی پخش می‌شود.

وی ادامه داد: روز سوم که تاریخ ۱۴ مهرماه است، در حسینیه عرب‌ها آیین و رسوم برگزاری مراسم‌های سایر اقوام که ساکن تهران هستند بازگو می‌شود، برنامه بعدی در حوزه آنلاین و گردشگری در روز سه شنبه ۱۵ مهرماه است که در حسینیه سادات اخوی با موضوع تکیه‌ها و حسینیه‌های تهران است. برنامه‌های مذهبی این منطقه در هفته تهران چهار برنامه‌ای است که گفته شد.

شهردار منطقه ۱۲ تهران گفت: در روز شنبه ۱۲ مهرماه نشست تقدیر از روزنامه نگاران و فعالان حوزه تهران شناسی را در باغ نگارستان خواهیم داشت و همچنین روز یکشنبه ۱۳ مهرماه در موزه‌ ارتباطات مراسم تجلیل از فعالان حوزه گردشگری برگزار خواهد شد.

سعادتی با اشاره به برگزاری تعزیه‌ سال گذشته در باغ نگارستان، گفت: امسال در مدرسه دارالفنون در روز ۱۴ و ۱۵ مهرماه مراسم تعزیه‌ای برگزار می‌شود که روایت شهادت امیرکبیر است.

سعادتی تصریح کرد: دوره‌های آموزشی را با عنوان بلد محله برگزار خواهیم کرد و افرادی که ساکن محلات منطقه ۱۲ هستند، طی این دوره آموزش‌های اولیه برای تبدیل شدن به راهنمای محلی به آن‌ها داده می‌شود تا افراد شناخت بیشتری از محله خود داشته باشند که در تاریخ ۷ مهر این کلاس‌ها شروع شده و تا ۲۰ مهر ادامه خواهد داشت و در محل قدیمی زندگی دکتر حسابی برگزار خواهد شد.

وی گفت: برنامه نمایش خوانی هم در تاریخ ۱۳، ۱۴ و ۱۵ مهر ماه با حضور بهزاد فراهانی، گلاب آدینه و ... در سرای محل کاظمی برگزار خواهد شد. از ۱۲ تا ۱۸ مهرماه مسابقات مجازی با عنوان مشق تهران را خواهیم داشت تا به کودکان در شناخت و دانش بیشتر درباره‌ تهران کمک کند، این مسابقه در صفحات مجازی برگزار می‌شود.

سعادتی ادامه داد: ویژه برنامه کودک را با مشارکت موزه پمپ بنزین در ۱۶ مهر ماه داریم که در صورت امکان در هفته تهران برگزار خواهد شد. دو تور دوچرخه سواری از روز دوشنبه ۸ مهر ماه با بازدید از کاخ گلستان و عمارت مسعودیه انجام می‌شود و این تور در روز ۱۳ مهر ماه از میدان تجریش تا بازار تهران خواهد بود. همچنین یک گشت با اتوبوس دو طبقه در ۱۵ مهر ماه خواهیم داشت که از کاخ گلستان و عمارت مسعودیه بازدید به عمل آید.

شهردار منطقه ۱۲ تهران گفت:در مجموع نکاتی که گفته شد ۱۸ عنوان برنامه است که در هفته تهران برگزار خواهند شد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار