کد خبر: ۱۳۴۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴

قطعات پازل خودروی CT5-V مدل Blackwing کادیلاک کم‌کم کامل می‌شود و تصاویر جدید نشان می‌دهد که این شرکت در بخش‌های گوناگونی از مدل تازه‌ی خود از فیبر کربن استفاده خواهد کرد.

شرکت کادیلاک پس از اعلام دردسترس بودن جعبه‌دنده‌ی دستی و اشاره به حداکثر سرعت ۲۰۰ مایل بر ساعت (۳۲۲ کیلومتر بر ساعت) اکنون جزئیات تازه‌ای را از این خودرو اعلام کرده است.

این خودرو که رقیب آمریکایی خودروی BMW M5 و مرسدس بنز AMG E63 محسوب می‌شود دارای یک جفت صندلی جلو با قاب فیبر کربن خواهد بود تا وزن آن را کاهش دهد و در طراحی آن‌ها از خودروهای مسابقه الهام گرفته شده است. پیش از این استفاده از فیبر کربن در فرمان این خودرو نیز مشخص شده بود.

نمایی از صندلی‌های CT5-V-Blackwing از جنس فیبر کربن

نمایی از صندلی‌های CT5-V Blackwing از جنس فیبر کربن
Credit: Cadillac

اگرچه عکس‌های منتشر شده از این خودرو چنین چیزی را نشان نمی‌دهد اما به گفته‌ی کادیلاک این صندلی‌های سبک با آرم لیزری سری V ویژگی‌‌ها و نوآوری‌های مشتری‌محور بیشتری هم خواهند داشت که در تبلیغات آینده نشان داده می‌شود. در تک عکسی که از بخشی از قاب صندلی‌ها منتشر شده همچنین دو حفره در بخش پشتی ثابت سر وجود دارد که دارای لبه‌های سیاه براق هستند.

به عنوان یک بازآفرینی، خودروی شاخص کادیلاک CT5-V علیرغم نام رسمی آن، در حقیقت از موتور بلک‌وینگ (Blackwing) برخوردار نخواهد بود. به جای آن، طبق گزارش‌ها از یک پیشرانه‌ی سوپرشارژر ۶.۲ لیتری V8 با قدرتی در محدوده‌ی ۶۵۰ اسب بخار استفاده خواهد کرد.

این خودرو همچنین با توجه به داشتن جعبه‌دنده‌ی دستی، دارای پدال کلاچ خواهد بود. مدل کوچک‌تر CT4-V Blackwing نیز دارای جعبه دنده‌ی دستی است اما با اندازه‌ی کوچک‌تر، به احتمال زیاد از توربوشارژ مدل V6 استفاده خواهد کرد.

نمایی از فرمان کادیلاک سری V

استفاده از فیبر کربن در فرمان کادیلاک CT5-V Blackwing
Credit: Cadillac

به گفته‌ی کادیلاک CT5-V Blackwing از تابستان سال آینده به بازار عرضه می‌شود، در عین حال که یادآوری می‌کند این خودروی سدان تقویت شده به صورت محدود دردسترس خواهد بود.

با این مشخصات منتشر شده، مدل اصلی CT5-V با یک موتور توربوی دوگانه‌ی ۳.۰ لیتری V6 که ۳۶۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند و گشتاور ۵۵۰ نیوتن‌متر دارند، عضو برتر خانواده‌ی خود باقی می‌ماند. این خودرو نیرو را از طریق جعبه‌دنده‌ی ۱۰ سرعته‌ی خودکار به چرخ‌های عقب یا سیستم AWD می‌فرستد که به عنوان یک آپشن برای مدل Blackwing نیز دردسترس خواهد بود.

عکس کاور: نمونه‌ی اولیه‌ی CT5-V Blackwing

Credit: Cadillac

منبع: Motor1

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار