کد خبر: ۱۳۴۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
یک شرکت آمریکایی توانسته است تست سریع ویروس کرونا را بسازد که می‌تواند طی 15 دقیقه ابتلای افراد به این ویروس را تشخیص دهد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ، یک شرکت آمریکایی به نام بکتون ویکینسون امروز اعلام کرد که توانسته مجوز اتحادیه اروپا برای عرضه تست کرونای سریع خود را دریافت کند.

این شرکت مدعی است که این تست می‌تواند تنها در فاصله 15 دقیقه ابتلای فرد به کرونا را تشخیص دهد. انتظار می‌رود فروش این تست که می‌تواند راه حلی برای حل بحران نبود مسافر برای شرکت‌های هواپیمایی باشد، در پایان ماه اکتبر در بازارهای اروپایی آغاز شود.

فرناند گلد بلات، مدیر بخش اروپایی شرکت بکتون ویکینسون، می‌گوید: این محصولی است که واقعا می‌تواند اوضاع بازی در اروپا را تغییر دهد. 

وی گفت: اروپا یکی از اصلی‌ترین مراکز شیوع ویروس کرونا در ماه‌های آوریل و می بود و متاسفانه من فکر می‌کنم که اروپا در حال رفتن به این سمت و سو است. بنابراین نیاز به چنین دستگاه‌هایی بسیار بالاست.

این دستگاه که به گفته شرکت سازنده به اندازه یک گوشی موبایل است، با استفاده از تشخیص پروتئین‌ها در سطح ویروس کرونا ابتلای افراد را نشان می‌دهد. 

درواقع تست آنتی‌ژن‌ها توانستند به یک ابزار ارزشمند در تشخیص بیماری تبدیل شوند؛ چراکه سرعت این آزمایش نسبت به تست PCR بسیار سریع‌تر است، البته مشکل اینجاست که دقت آنها نسبت به تست PCR استاندارد پایین‌تر است. 

بکتون ویکینسون مدعی است که حساسیت تست کرونای تولیدی این شرکت به آنتی‌ژن‌ها 93.5 درصد بوده و دقت پاسخ منفی این تست 99.3 درصد است. 

ترس مسافران از ابتلا به ویروس کرونا باعث شده تا صنعت هوانوردی بین المللی روند بهبود اوضاع و افزایش مسافر بسیار کندی را تجربه کند. البته برخی شرکت‌های دیگر نیز توانسته‌اند تست 15 دقیقه‌ای آنتی‌ژن ویروس کرونا را تولید کنند، از جمله این شرکت‌ها می‌توان به شرکت لومیرا اروپا و روچ آمریکا اشاره کرد. 

این شرکت قصد دارد تا ماه اکتبر ماهانه 8 میلیون دستگاه تست و تا ماه مارس سال آینده ماهانه 12 میلیون دستگاه تولید کرده و به بازار عرضه کند. قیمت این دستگاه هم اکنون در بازار آمریکا بین 250 تا 300 دلار است و قیمت هر تست آن 20 دلار اعلام شده است. 

در صورتی که شرکت‌های هواپیمایی به این دستگاه و تست‌ها مجهز شوند می‌توانند به سادگی پیش از سوار شدن مسافران به هواپیما ابتلای آنها را به صورت قطعی تشخیص دهند.

انتهای پیام/

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار