کد خبر: ۱۳۴۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
مدیر کل برنامه، بودجه و مدیریت منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: برای رسیدن به عدالت آموزشی باید وضعیت مدارس مناطق محروم را لمس کرد و هدف از سفر به استان هرمزگان در همین راستا بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در راستای برقراری عدالت آموزشی، مدیرکل برنامه بودجه و مدیریت منابع وزارت آموزش و پرورش به همراه مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان از مدارس مناطق محروم روستاهای صعب العبور و کوهستانی گورسر، سهتو، توجیدر، تنگ گیشدان، مُگا و جانوری شهرستان جاسک بازدید کرد.

سعید غلامزاده عسگری ضمن حضور در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور شهرستان جاسک وضعیت و مشکلات مدارس و معلمان این مناطق را از نزدیک به صورت میدانی مورد رصد قرار داده و قول مساعدت در رفع مشکلات داد. 

وی گفت: یکی از اهداف اصلی وزارت بازدید از مناطق کم برخوردار از نظر پوشش آموزشی، تحصیلی، جمعیت دانش‌آموزی، جذب کودکان بازمانده از تحصیل  و رصد مشکلات در این مناطق به صورت حضوری در راستای برقراری عدالت آموزشی است. 

غلام زاده عسگری خاطرنشان کرد: شهرستان جاسک به دلایلی از جمله مرزی بودن، مسائل و مشکلات آب و هوایی، وسعت شهرستان و پراکندگی جمعیت در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور بودن باید بیش از پیش مورد توجه وزارت قرار گیرد.  

مدیرکل برنامه بودجه و مدیریت منابع وزارت آموزش و پرورش در حاشیه این بازدید ضمن تقدیر از معلمان طرح  نیروی خدماتی (بسته حمایتی) بابت آموزش دانش آموزان مناطق محروم از حل مشکل پرداخت معوقات نیروهای خرید خدمات (بسته حمایتی) به زودی خبر داد. 

وی استان هرمزگان و شهرستان جاسک را یکی از اهداف وزارت برای برقراری عدالت آموزشی خواند و افزود: عدالت آموزشی به عنوان مهمترین بحث حوزه آموزش و پرورش است و برای رسیدن به آن تلاش همگانی را می‌طلبد، عدالت آموزشی یک مفهوم انسانی، اخلاقی و البته دینی است که در صورت محقق نشدن آن نمی‌توان انتظار رسیدن به وضعیت مناسبی در آموزش و پرورش داشت که برای رسیدن به این مهم لزوم همکاری و تعامل سایر دستگاه‌ها را می‌طلبد.

انتهای پیام/88055

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار