کد خبر: ۱۳۴۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
گروه استان‌ها ـ با وجود وضعیت نامناسب اقتصادی مردم در بازار طلا برای رفع نیازهای خود دست به فروش طلا می‌زنند و قدرت خرید آنها به نسبت سالیان گذشته کاهش جدی داشته به نحوی که ۸۰ درصد مراجعه کنندگان به بازار طلا سعی در فروش طلای خود دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، از ابتدای شیوع کرونا در استان هرمزگان عمده مشاغل و اصناف از گزند این ویروس در امان نمانده‌اند؛ یکی از اصنافی که سایه شوم کرونا بر آن سنگینی می‌کند صنف طلافروشان است که دیگر رونق گذشته را ندارند.

در استان هرمزگان طلا و جواهر طرفداران بسیاری داشته و همواره به عنوان زیورآلات محبوب زنان و دختران بندری بوده است؛ همچنین استفاده از آن از رسوم اصلی عروسی و نامزدی‌های این منطقه بوده اما مدتی است گرانی افسار گسیخته قیمت طلا، خرید آن را به آرزویی دست نیافتنی تبدیل کرده است.

در این بین شیوع کرونا و لغو اکثر مراسمات عروسی یا برگزار کردن آن تنها با حضور خانواده‌ها، خرید طلا را به حداقل خود رسانده است که علاوه بر کاهش مدرن خرید مردم، باعث رکود بازار طلافروشی شده است با این وجود صنف طلا فروشان هرمزگان در مدت شیوع کرونا همکاری و همیاری خیلی مناسبی در پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا داشته‌اند.

طلافروشان اولین صنف در مبارزه با کرونا بوده‌اند

در این رابطه رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر بندرعباس در گفتگو با تسنیم گفت: از 15 اسفندماه سال گذشته تا پایان سال، علیرغم اینکه شب عید و پیک فروش طلا بوده است را بصورت خودجوش تعطیل کردیم از فروردین‌ماه سال جاری تا نیمه اردیبهشت ماه به دستور دولت تعطیل بودیم.

خلیل رمضان حلاج ادامه داد: در خردادماه نیز باوجود اینکه اصناف دیگر فعالیت خود را از سر گرفته بودند، به دلیل پیک شیوع کرونا در استان، به صورت داوطلبانه تا پایان ماه این صنف را تعطیل کردیم لذا به دلیل شیوع کرونا و عواقب آن، بازار طلا به شدت در رکود به سر می‌برد و معاملات بسیار کم شده است.

فروش طلا چندین برابر خرید آن شده است

با توجه به اینکه بسیاری از مشاغل در مدت شیوع کرونا آسیب دیده‌اند و درآمد این خانواده‌ها کاهش قابل توجهی داشته است، بیش از هشتاد درصد مراجعه کنندگان به بازار طلا، فروشندگان طلا هستند تا کمک هزینه‌ای در این ایام به دست آورند.

در این رابطه حلاج اظهار کرد: افزایش قیمت طلا و ادامه روند صعودی آن به همراه شیوع کرونا باعث شده است تا مردم عمدتا جهت فروش طلا به بازار مراجعه کنند.

وی در پاسخ به این مسئله که برخی طلافروشان در شرایط کنونی طلا را از مردم نمی‌خرند، بیان کرد: تمامی مغازه‌ داران، طلا را با هر قیمت و وزنی که باشد، از مردم خریداری می‌کنند و این ادعا صحت ندارد.

رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر بندرعباس خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی کسب و کار طلافروشان بسیار ضعیف شده است؛ همچنین کارگاه‌های خرده‌پای طلاسازی در استان نیز، بدلیل کاهش معامله طلا در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند.

اهدای دستگاه تولید ماسک به بسیج شهرستان بندرعباس 

حلاج گفت: خردادماه سال جاری در اوج شیوع کرونا، بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یک عدد دستگاه پلاسمافرز به ارزش 4 میلیارد و 370 میلیون ریال توسط خیرین این صنف تهیه و به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس اهدا شد.

وی در رابطه با تازه‌ترین اقدام خیرخواهانه صنف طلا و جواهر بندرعباس، اظهار کرد: یک دستگاه تولید ماسک از دوماه قبل به قیمت 60 میلیون ریال خریداری کرده‌ایم که روزهای گذشته به دست‌مان رسید و به بسیج شهرستان اهدا خواهیم کرد.

انتهای پیام/868/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار