کد خبر: ۱۳۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶
عضو پارلمان عراق با اشاره به اینکه نخست‌وزیر پیش از تشکیل دولت تعهد داد که نیروهای آمریکایی را از کشور اخراج کند گفت: او کارمند رئیس جمهور عراق شده و هدایت صحنه کنونی عراق را شخصیت‌های آمریکایی در دست دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد الکنانی» نماینده فراکسیون الصادقون در پارلمان عراق با انتقاد از عملکرد دولت مصطفی الکاظمی گفت که وی کارمند «برهم صالح» رئیس‌جمهور شده است.

به نوشته پایگاه خبری «العهد» وی در ادامه گفت: اتهامات وارده به این ائتلاف مبنی بر تبعیت از ایران، پس از شکست پروژه آمریکا در عراق، طرح شده است. ما درباره صحت تهدید نسبت داده شده به رئیس‌جمهور عراق تردید داریم. الکاظمی کارمند این رئیس‌جمهور است و تشکیل یک «دولت پنهان» (deep state) را آغاز کرده است.

این نماینده عراقی ادامه داد: کشورهای حاشیه خلیج [فارس ]، معتقدند که موفقیت عراق تاج و تخت آنها را متزلزل می‌کند. کسانی که امروز صحنه عراق را رهبری می‌کنند، همه شخصیت‌های ویژه آمریکایی هستند. 

وی با اشاره به اینکه حضور نیروهای آمریکایی در عراق یک پرونده از پرونده‌های انتخابات آمریکا است، افزود: نخست‌وزیر عراق پیش از تشکیل دولتش به اخراج نیروهای آمریکایی متعهد شده بود. اما آمریکا بهانه می‌آورد که به درخواست دولت عراق در این کشور حضور دارد. ائتلاف الفتح اعتراضی به (برگزاری) گفت‌وگوی راهبردی با آمریکا ندارد.

الکنانی تاکید کرد: ما به تلاش‌های دیپلماتیک و سیاسی اجازه دادیم تا مسیر خود در روابط ما با آمریکا را طی کنند.این ملت عراق هستند که ما را به پارلمان آوردند نه آمریکا.

چند روزی است که منابع رسانه‌ای احتمال بستن سفارت آمریکا در بغداد را با هدف اعمال فشار حداکثری بر دولت عراق برای کنترل احساسات ضد‌آمریکایی در کشور را بازنشر می‌دهند و از احتمال حمله واشنگتن به گروه‌های مقاومت به بهانه حملات راکتی به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد خبر می‌دهند امری که گروه‌های مقاومت هرگز مسئولیت آن را نپذیرفتند و با وجود تاکید بر ضرورت اخراج آمریکایی‌ها از عراق و پایگاه نظامی دانستن سفارتخانه آمریکا، می‌گویند که در شرایط کنونی کشور حمله به این سفارت با منافع ملی عراق در تضاد است.

انتهای پیام/ص

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار