کد خبر: ۱۳۴۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
گروه استانها- نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت:موانع اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی شهرستان بروجرد بررسی و برطرف می‌شود.

عباس گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بروجرد با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای اجرای طرح‌های کار گروه اشتغال کار و امور اجتماعی بروجرد اظهارداشت: با توجه به مصوبه مجلس دهم مبنی بر اختصاص یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی اما هنوز این سهم برای شهرستان بروجرد به اندازه کافی جذب نشده است و علی‌رغم برگزاری جلسات متعددی که در این زمینه انجام شد هنوز نتوانسته‌ایم این رقم را دریافت کنیم.

وی افزود: با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان جلسات مختلفی برای این موضوع برگزار شد که نهایتا مقرر شد شهرستان در یک مسیر فوق العاده با حضور کار گروه اشتغال موضوع بررسی و موانع شناسایی و معرفی شود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پس از بررسی‌های فراوان از مجموع 199 طرح که به بانک‌های عامل معرفی شده بود 111 طرح آن با رقمی بالغ بر 15 میلیارد و 600 میلیون تومان اجرایی شد و از مجموع این طرح‌ها 598 فرصت شغلی جدید در شهرستان ایجاد شده یا  در حال اجراست.

وی در رابطه با اجرای طرح‌های باقی مانده نیز بیان کرد: از این مجموع و از کل طرح‌های انجام شده 88 طرح ناتمام باقی مانده که برای این منظور  کارگروهی با حضور بانک‌های عامل شهرستان از جمله بانک توسعه تعاون، بانک امید، پست بانک، بانک کشاورزی و همچنین مدیران دستگاه‌های مربوط برگزار می‌شود.

گودرزی تصریح کرد: با صاحبان طرح‌های اجرا نشده نیز صحبت شده و قرار است فراخوان انجام شود تا دوباره با حضور کارشناسان این موانع بررسی شود بنابراین اگر علت نبود تدابیر لازم و یا نبود سرمایه‌گذار باشد این موانع برطرف و اگر علت به دستگاه‌های اجرایی یا بانک‌های عامل مربوط شود نیز موضوع  در سطح بالاتر پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/642/ ت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار