کد خبر: ۱۳۴۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷

انتقال بدحساب‌های مسکن ملی به لیست ذخیرهمعاون مسکن و ساختمان از تعیین‌ تکلیف و واریز وجوه اولیه طرح اقدام ملی مسکن توسط ۱۱۵ هزار متقاضیان نهایی شده طرح خبر داد و گفت: افرادی که واریز وجوه اولیه را انجام ندهند از پروژه خارج شده و در لیست ذخیره‌ها قرار می‌گیرند.

به گزارش ایلنا، محمود محمودزاده درباره آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن و روند احداث و پیشرفت پروژه‌های مسکن ملی، گفت: از تعداد متقاضیانی که تاکنون ثبت‌نام و فراخوان شدند، بیش از ۱۱۵ هزار نفر از متقاضیان تعیین تکلیف شده و در بانک به نام خود افتتاح حساب و واریز وجه انجام داده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بخش قابل‌ملاحظه‌ای از تعیین تکلیف شدگان مسکن ملی، واریز اولیه وجه را به حساب خود در بانک‌های مسکن انجام داده اند، توضیح داد: برخی از متقاضیان مدعی بودند که به آنها پیامک ارسال نشده به دلیل طول کشیدن بررسی شروط چهارگانه طرح اقدام ملی مسکن و یا سایر شرایط برای استان‌ها زمانی از سوی ستاد وزارتخانه راه و شهرسازی تعیین شد تا به شکل ویژه در صدا و سیما و جراید استانی، اطلاع‌رسانی مجدد شده و از متقاضیان دعوت شود تا برای تکمیل روند ثبت‌نام خود به ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها، بنیاد مسکن و شهرهای جدیدی در شهرهایی که تقاضای مسکن داشتند مراجعه کنند و تعیین‌تکلیف شوند تا اگر علاقمند به شرکت در پروژه هستند نسبت به افتتاح حساب و واریز وجوهی که اعلام می‌شود، اقدام کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه روند تعیین تکلیف متقاضیان در استان های مختلف در حال انجام است، افزود: چنانچه تعیین تکلیف های پذیرفته شدگان مسکن لی نهایی شود، افرادی که واجد شرایط هستند و باید نسبت به واریز وجه اقدام کنند، چنانچه به هر دلیلی تمایل به مشارکت نداشته باشند و یا امکان تامین منابع را نداشته باشند از پروژه خارج شوند. این افراد در لیست ذخیره آتی قرار می‌گیرند تا بتوان پروژه‌هایی را که آغاز شده و در حال انجام هستند با متقاضیان موثر ادامه داد.

محمودزاده در خصوص وضعیت افتتاح حساب مسکن ملی توسط متقاضیان این طرح، اعلام کرد: بالغ بر ۲۶۰۰ میلیاردتومان آورده ای است که تاکنون متقاضیان به حساب خود واریز کرده‌اند.  

وی یادآور شد: به نام هریک از متقاضیان واجد شرایط حسابی به نام خود آنها باز شده است که این متقاضیان، وجوه اولیه طرح اقدام ملی را به حساب خود واریز می‌کنند. همچنین، با توجه به هماهنگی‌های انجام شده و همچنین با توجه به پیشرفت پروژه از حساب متقاضی به حساب سازنده واریز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حدود ۴۳۰ هزار نفر از متقاضیان ثبت نام کننده طرح اقدام ملی مسکن واجد شرایط دریافت مسکن شناخته شدند که به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی از این تعداد تاکنون ۱۱۵ هزار نفر مراحل افتتاح حساب و واریز وجوه اولیه را برای ملحق شدن به طرح اقدام ملی مسکن، انجام داده‌اند.

گفتنی است، روز گذشته ۱۵ مهر ماه، نشست بررسی وضعیت پیشرفت پروژه‌های مسکن ملی در استان‌های سراسر کشور به ریاست محمودزاده معاون مسکن و ساختمان و با حضور معاونان وزیر راه و شهرسازی در حوزه های شهرهای جدید، سازمان ملی زمین‌ومسکن، بازآفرینی شهری، و معماری و شهرسازی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، نماینده بانک مسکن در ساختمان دادمان با استان‌ها به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد. در این جلسه، مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور و همچنین برخی از شهرداران برای ارایه مشکلات و روند پیشرفت کار و همچنین تحلیل راهکار و تسریع در روند صدور پروانه‌های ساختمانی حضور داشتند و به ارایه نقطه‌نظرات خود پرداختند.

برچسب ها: مسکن ملی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار