کد خبر: ۱۳۵۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱
تحلیل‌گران گفتند، در حالی کره شمالی امروز، شنبه از جدیدترین موشک‌های بالستیک قاره پیمای خود در جریان رژه نظامی رونمایی کرد که قبلا از این موشک‌ها پرده برداری نشده بود.
سرویس جوان آنلاین: براساس یک فایل ویدیویی که تلویزیون رسمی کره شمالی پخش کرد، موشک بالستیک قاره پیمایی روی یک واحد متحرک با ۲۲ چرخ به نمایش درآمد.

این اولین بار از سال ۲۰۱۸ است که کره شمالی از موشک‌های بالستیک قاره پیما در رژه نظامی رونمایی می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، کره شمالی در جریان رژه در پیونگ یانگ جدیدترین موشک بالستیک بین قاره‌ای خود را که روی یک واحد متحرک سنگین ۱۱ محوره حمل می‌شد، به نمایش گذاشت.

این رژه از تلویزیون مرکزی کره شمالی پخش شد و طبق گزارش رسانه‌های سئول، ارتش کره جنوبی اعلام داشته است که در حال تجزیه و تحلیل سلاح‌های نمایش داده شده در پیونگ یانگ است.

با این حال یونهاپ گزارش داد که موشک بالستیک بین قاره‌ای جدید، بزرگتر و احتمالاً دارای برد طولانی‌تر نسبت به آخرین نسخه شناخته شده موشک موشک هواسونگ ۱۵ است.

این در حالی است که در تصاویر روی خود موشک، علاوه بر اعداد معمولی، هیچ علامت گذاری دیگری وجود نداشته است. در عین حال در تصاویر مربوط به این رژه، نام موشک جدید بالستیک زیردریایی دقیقا مشخص بوده و روی آن به زبان کره‌ای نوشته شده بود، "پوکیکسون-A ۴". پیش از این نامی از چنین موشکی در جایی ذکر نشده بود.



خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد، در این رژه موشک "هواسونگ ۱۵" با طولانی‌ترین برد در مقایسه با موشک‌هایی که کره شمالی تا امروز آزمایش کرده و همچنین موشک بالستیک جدیدی که از زیر دریایی شلیک می‌شود، به نمایش درآمد.

خبرگزاری نووستی هم به نام نوشته شده روی این موشک عظیم یعنی"پوکیکسون-۴" اشاره کرده؛ نامی که قبلا اسمی از آن برده نشده بود.

در کره شمالی اسم پوکیکسون (ستاره شمال) معمولا روی موشک‌هایی که از زیردریایی شلیک می‌شوند، اطلاق می‌شود.



پیشتر پیونگ یانگ چندین نسخه از این موشک‌ها را ساخته که آخرین نوع آن "پوکیسکون-۳" است که در اکتبر ۲۰۱۹ آزمایش کرد، از آن زمان تاکنون کره شمالی پرتاب هیچ موشکی را از زیر دریایی آزمایش نکرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار