کد خبر: ۱۳۵۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه با رهاسازی قیمت بلیت هواپیما مخالف هستیم، گفت: در جلسه ای که بین همه ذی‌نفعان در این حوزه برگزار می‌شود تکلیف نرخ بلیت هواپیما مشخص می‌شود اما باید به این نکته توجه کنیم که به مردم اجحاف نشود.

مخالفت سازمان هواپیمایی با گران شدن قیمت بلیت هواپیما

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه با رهاسازی قیمت بلیت هواپیما مخالف هستیم، گفت: در جلسه ای که بین همه ذی‌نفعان در این حوزه برگزار می‌شود تکلیف نرخ بلیت هواپیما مشخص می‌شود اما باید به این نکته توجه کنیم که به مردم اجحاف نشود.

به گزارش ایسنا، طی روزهای گذشته با مشخص شدن نرخ بلیت هواپیما که از آبان ماه اجرایی می شود و به گفته انجمن شرکت‌های هواپیمایی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد به صورت میانگین نرخ بلیت هواپیما افزایش یافت و برخی قیمت ها تا حدود ۱۵۰ درصد نیز نسبت به قیمت گذشته یعنی خرداد ماه امسال رشد داشته است، حواشی به وجود آمده و صدای مسافران در این روز ها در آمده است.
در این راستا  نمایندگان  مجلس شورای اسلامی و وزیر راه و شهرسازی مخالفت خود با افزایش قیمت بلیت هواپیما تا این اندازه را اعلام کردند.

تورج دهقانی زنگنه - رئیس سازمان هواپیمایی کشوری- در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با ابلاغ دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا و الزام سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی جهت رعایت دستورالعمل مربوطه و کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش مسافر در پروازها از اول آبان ماه  و همچنین افزایش نرخ ارز که موجب افزایش شدید هزینه‌های شرکت‌های هواپیمایی شده است، انجمن شرکت‌های هواپیمایی اقدام به افزایش قیمت بلیت پروازهای داخلی از اول آبان ماه سال جاری کرد. با توجه به قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر آزاد سازی نرخ بلیت، سازمان هواپیمایی کشوری قانونا اجازه ورود به بحث نرخ گذاری بلیت را ندارد. لیکن به دلیل افزایش بیش از اندازه قیمت بلیت، سازمان به این مساله وارد و با دستور وزیر راه وشهرسازی مصوبه افزایش قیمت بلیت انجمن لغو شد.  

وی افزود: در حال حاضر نیز سازمان هواپیمایی کشوری  با وجود مشکلات فراوان شرکت‌های هواپیمایی، درحال پیگیری، رایزنی و برگزاری جلسات با انجمن شرکت‌های هواپیمایی و نمایندگان این شرکت‌ها برای بررسی و تعیین قیمت تمام شده بلیت و جلوگیری از افزایش قیمت نامتعارف آن است.

 زنگنه تاکید کرد: قانونا سازمان دخالتی در تعیین نرخ ندارد  اما اگر قیمت‌ها رهاسازی شود به آن ورود پیدا می‌کنیم و مخالف آن هستیم.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گغت: اگر به عنوان مثال قیمت بلیت هواپیما حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کند، منطقی به نظر می‌رسد اما اگر افزایش قیمت‌ها به گونه‌ای باشد که رهاسازی تلقی شود، قطعاً سازمان هواپیمایی کشوری به آن ورود پیدا می کند چراکه با اجحاف به مردم موافق نیستیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار